Αυτοΐαση - Δημήτρης Μαγγιώρος

γενέθλια Ζωής 2007 008

Δυσκοιλιότητα

Δυσκοιλιότητα

Νόσος των ανεπτυγμένων χωρών όπου κυριαρχεί η διατροφή με πολλά λιπαρά και λίγες φυτικές ίνες. Εκτός της διατροφής, η έλλειψη άσκησης, η καθιστική ζωή και το καθημερινό άγχος έχουν ως αποτέλεσμα τη δυσκοιλιότητα σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό.
Για να αντιληφθείτε το μέγεθος του προβλήματος της δυσκοιλιότητας θα σας αναφέρω το παράδειγμα ενός εργοστασίου που δεν μπορεί να αποβάλλει τα απόβλητά του. Το άμεσο αποτέλεσμα είναι η δυσλειτουργία και το απώτερο το κλείσιμο του εργοστασίου. Στον άνθρωπο η αδυναμία αποβολής των κοπράνων δημιουργεί εσωτερική τοξίνωση που σύμφωνα με τους υγιεινιστές αποτελεί την βάση για πολλές ασθένειες.
Η φυσιολογική αφόδευση είναι μερικές ώρες μετά από κάθε γεύμα.
Ο βελονισμός μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά τόσο με σημεία για το άγχος: Έξτρα 1, ΑΣ 17, Περ 6, όσο και με σημεία για την κινητοποίηση του εντέρου: Σ 36, τόνωση και Σ 25 που βρίσκεται πλαγίως του ομφαλού 8 ως 10 εκατοστά.
Μπορείτε και είναι καλό να έχετε συγκεκριμένη σταθερή ώρα που πάτε στην τουαλέτα για αφόδευση. Να κάθεστε στο μπάνιο την συγκεκριμένη ώρα έως και 15 λεπτά χωρίς όμως να σφίγγεστε ιδιαίτερα.
Η σωστή διατροφή με πολλές φυτικές ίνες (λαχανικά, φρούτα, ξηροί καρποί, όσπρια, ανεπεξέργαστα δημητριακά, φύτρα, ελαιόλαδο, ελιές), η αγχολυτική αγωγή και η άσκηση είναι απαραίτητες.
Σημαντικά βελονιστικά σημεία: Σ 36, Σ 25.
Βότανα: λιναράσπορος, μαντζουράνα, μαλλιά καλαμποκιού (zea mays hairs), θυμάρι, μάραθος, βασιλικός, φασκόμηλο, ρίγανη, ταραξάκο, κιχώριο, αγριοτριανταφυλλιά, υπερικό, μελισσόχορτο, γλυκάνισο, βάτος, μέντα, δυόσμος, αχιλλαία, αψηθιά, αρχαγγελική, σέννα, αμυγδαλιά, πεντάνευρο, δαμάσκηνο, σύκο, καυτερή πιπεριά.
Παραδείγματα: α. μία κουταλιά σούπας κοπανισμένοι λιναρόσποροι σε νερό, στο φαγητό ή στη σαλάτα, πρωί, βράδυ.
β. έγχυμα μαντζουράνας.
γ. έγχυμα μαλλιών καλαμποκιού (zea mays hairs), 1 ποτήρι κρασιού 3 φορές ημερησίως.
Γιατροσόφια: α. ένα φλιτζάνι τσαγιού ζεστό νερό ανακατεμένο με 1 κουταλάκι του γλυκού μέλι κάθε πρωί.
β. το βράδυ σε ένα ποτήρι νερό μουλιάζετε 3 αποξηραμένα δαμάσκηνα ή 1 σύκο ή και τα δύο και το πρωί πίνετε το νερό και τρώτε τα αποξηραμένα φρούτα.
γ. τρώτε μία χούφτα αμύγδαλα ή καρύδια ή φιστίκια και 1 αποξηραμένο σύκο καθημερινά.
δ. ψωμί ολικής άλεσης και πολύσπορο αντί για λευκό.
ε. κάθε γεύμα να έχει φυτικές ίνες, στα γεύματα να μοιράζονται ισόποσα.
στ. ελαττώστε τα γλυκά αντικαθιστώντας τα με γλυκίζοντα νωπά φρούτα (μπανάνα, λωτό, πεπόνι, καρπούζι, μάνγκο, ώριμο ακτινίδιο, κεράσια, φράουλες, αχλάδι, σταφύλια, μήλο, ώριμο πορτοκάλι ή μανταρίνι) ή αποξηραμένα ή χαρούπια.


Σχετικά Νέα