Φοίβος Πιομπίνος

Για τα κλαπέντα γλυπτά του Παρθενώνα και πάλι

today24 Ιουλίου, 2013

Background
share close

Στην πρόσφατη επίσημη επίσκεψή του στην Ινδία, ο πρωθυπουργός της Βρετανίας Ντέιβιντ Κάμερον δήλωσε, σε σχετικό αίτημα του ινδού ομολόγου του, πως αποκλείει την επιστροφή του μέγιστου διαμαντιού «κοχινούρ» που στολίζει το βρετανικό στέμμα. Με την ευκαιρία αυτή επανέλαβε επίσης την άρνηση της Μεγάλης Βρετανίας να επιστρέψει στην Ελλάδα τα «Ελγίνεια μάρμαρα» όπως οι ΄Αγγλοι ονομάζουν ανερυθρίαστα τα υπέροχα γλυπτά του Φειδία, δίνοντάς τους το όνομα όχι του σπουδαιότατου δημιουργού τους αλλά του καταστροφικού άρπαγά τους. ΄Ενα πολυτιμότατο όμως ορυκτό, όσο μεγάλη και να είναι η χρηματική του αξία, δεν μπορεί να συγκριθεί με τον ανεκτίμητης καλλιτεχνικής αξίας αριστουργηματικό γλυπτικό διάκοσμο ενός μνημείου της περιωπής του Παρθενώνα, από τον οποίο αποσπάστηκε βάναυσα, ακρωτηριάζοντάς τον εσαεί. Αναφέροντας ο Ντέιβιντ Κάμερον πως δεν θα «επιστρέψει [στην Ελλάδα] τα μάρμαρα», αναγνωρίζει εμμέσως πως δεν ανήκουν αυτά στην Αγγλία, αλλά πως τα άρπαξαν κάποτε από τη χώρα στην οποία πραγματικά ανήκουν. Χαρακτηρίζοντας εξάλλου το όντως μεγαλειώδες Βρετανικό Μουσείο ως «μουσείο πολιτισμού», σφάλλει οικτρά, γιατί ο πολιτισμός είναι τελείως ασύμβατος με την όποια, αποικιακώ δικαίω, ληστρική αρπαγή πολιτιστικών αγαθών μιάς χώρας. Ολόκληρη η υφήλιος γνωρίζει πως τα εκθέματα του Βρετανικού Μουσείου, προϊόντα της ληστρικής πολιτικής της πάλαι ποτέ επάρατης Βρετανικής αυτοκρατορίας, ανήκουν στις χώρες όπου αυτά δημιουργήθηκαν ή βρέθηκαν, και πως η ληστεία δεν παράγει πολιτισμό.

            Φοίβος Ι. Πιομπίνος     piombinos.blogspot.com

Συντάκτης: New Generation Radio

Rate it

Σχολιάστε το άρθρο (0)

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


[wpens_easy_newsletter firstname="no" lastname="no" button_text="Εγγραφή"]

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

0%