Φοίβος Πιομπίνος

02/10/2018 | Category: Φοίβος Πιομπίνος

Σχετικά με τον αερολιμένα της Αθήνας

Ενώ πολλές ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις εξυπηρετούνται από δύο αεροδρόμια, π.χ. όπως η Νέα Υόρκη (το John F Kennedy και το La Guardia) και πολλές μάλιστα από πέντε όπως για παράδειγμα το Λονδίνο (το Heathrow, το Gatwick, το Luton, το London City και  το Stansted) ή τρία όπως το Παρίσι (το Charles de Gaulle, το Orly και το  Le Bourget), η Αθήνα καταστρέφει ένα της αεροδρόμιο, εκείνο του Ελληνικού, όχι βέβαια για να δημιουργήσει ένα μητροπολιτικό πάρκο, όπως ήταν ο  αρχικός προγραμματισμός, αλλά απεναντίας για να το παραδώσει σε ιδιωτική εταιρεία, η οποία θα δημιουργήσει ξενοδοχειακές μονάδες με πισίνες  spa και καζίνο και το τερατωδέστερο θα ανεγείρει δύο ουρανοξύστες, που θα κάνουν, φαντάζομαι, το Ελληνικό και το θαλάσσιο μέτωπό του  να μοιάζουν σε παρωδία του συνδυασμού Ντουμπάι, Σιγκαπούρης και Ακαπούλκου. Κι ενώ επίσης κάποιες πόλεις προχώρησαν στη δημιουργία και δεύτερου αεροδρομίου, όπως για παράδειγμα η Κωνσταντινούπολη, εμείς καταστρέφουμε ένα λειτουργικότατο αεροδρόμιο, το οποίο απαιτεί υπέρογκα κεφάλαια για να δημιουργηθεί. Μου θυμίζει το έγκλημα του Κωνσταντίνου Καραμανλή που ξήλωσε τις γραμμές του πράσινου και κίτρινου, όπως θυμάμαι καλά, τραμ, το οποίο εξυπηρετούσε πάμπολλες αθηναϊκές συνοικίες, για να αναγκαστούμε ύστερα  από κάποιες δεκαετίες να πληρώσουμε χρυσή τη δημιουργία μιάς και μόνο, και μάλιστα όχι και τόσο λειτουργικής, γραμμής τραμ, ενώ θα μπορούσε κάλλιστα όλο το κέντρο της Αθήνας να έχει απαγορευτεί για τα λεωφορεία και να εξυπηρετείται αποκλειστικά από ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Το ιστορικό αεροδρόμιο του Ελληνικού θα μπορούσε να εξυπηρετεί τις αερογραμμές των εσωτερικών πτήσεων και ενδεχομένως τις πτήσεις τσάρτερ, ενώ εκείνο των Σπάτων θα παρέμενε διεθνής αερολιμένας. Διότι είναι αδιανόητο  η σύνδεση της πρωτεύουσας ενός ευρωπαϊκού κράτους με τα άλλα ξένα κράτη καθώς και ο κομβικός ρόλος της στις αερομεταφορές να εξαρτώνται από ένα και μόνο αεροδρόμιο, το οποίο καθίσταται έτσι ευάλωτο σε δολιοφθορές. Το παράλογο της όλης υπόθεσης είναι ότι το αεροδρόμιο των Σπάτων δεν επαρκεί πλέον  για τη διογκούμενη επιβατική κίνηση και πρέπει ως εκ τούτου να αποσυμφορηθεί. Το Ελληνικό προσφέρεται λοιπόν θαυμάσια γι΄αυτόν το σκοπό. ΄Ομως η λύση που επιλέγεται είναι να επεκταθεί το αεροδρόμιο των Σπάτων με κόστος μερικών εκατομμυρίων ευρώ τη στιγμή που υπάρχει ακόμη, αν και ανενεργό, το αεροδρόμιο του Ελληνικού.

 

 

Φοίβος Ι. Πιομπίνος    piombinos.com