Διασκέδαση

16/5/2017 | Category: Διασκέδαση

«Από τον Pharrell ως τον Ravel»: Ο Ντάνιελ Πέμπερτον μιλά για το παλαβό σάουντρακ του «Βασιλιά Αρθούρου»

«Μπορώ να έχω λίγο περισσότερο…λύκο;»

Smartphone, λύκοι, μεσαιωνικά όργανα, το Abbey Road και ένα σπαθί με το όνομα Εξκάλιμπερ. Ο Ντάνιελ Πέμπερτον, ο ταλαντούχος  Βρετανός συνθέτης αποκαλύπτει τα μουσικά μυστικά του «Βασιλιά Αρθούρου».

Στο Studio 3 του θρυλικού στούντιο Abbey Road του Λονδίνου, ο συνθέτης Ντάνιελ Πέμπερτον μιξάρει το σάουντρακ για το «Βασιλιάς Αρθούρος: Ο Θρύλος του Σπαθιού» της νέας περιπέτειας φαντασίας του Γκάι Ρίτσι. Πάνω στην κονσόλα ο Πέμπερτον ακούει με προσοχή τη μουσική που συνοδεύει μία δραματική υπαίθρια σκηνή και αντιλαμβάνεται πως κάτι δεν είναι τόσο δυνατό όσο θέλει. Κι όταν ζητά «περισσότερο λύκο» δεν μιλά μεταφορικά.

Ο Ντάνιελ Πέμπερτον , ο Βρετανός συνθέτης που βρέθηκε υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα μουσικής με το «Steve Jobs» του Ντάνι Μπόιλ, μία μινιμαλιστική ηλεκτρονική συμφωνία που χρωστά πολλά στον Φίλιπ Γκλας και τον Τζον Άνταμς, είχε συνεργαστεί με τον Ρίτσι στο «Κωδικό Όνομα U.N.C.L.E.», παραδίδοντας ένα από τα πιο διασκεδαστικά, ψυχαγωγικά score της πρόσφατης μνήμης, επιτομή των μουσικών καταθέσεων του Τζον Μπάρι και του Λάλο Σίφριν.

Εδώ ο Πέμπερτον συνδυάζει την παραδοσιακή ορχηστρική μουσική με ποικίλους οργανικούς ήχους – όπως το αλύχτισμα των λύκων – για να δημιουργήσει έναν νέο ήχο καθαρής κινηματογραφικής ποιότητας: «Ο Γκάι μου δίνει την ευκαιρία να γράψω μουσική που δεν έχει ακουστεί πριν», εξηγεί ο συνθέτης. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να κάνει διαφορετικά, μιας και ο Αρθούρος του Ρίτσι με το πρόσωπο του Τσάρλι Χάναμ, και σε πλήρη συνάφεια με τον «Σέρλοκ Χολμς» που είχε προηγηθεί, δεν μοιάζει με το Κάμελοτ που έχουμε ξαναδεί στη μεγάλη οθόνη. Εδώ το Λονδίνο είναι η πρωτεύουσα μιας χαοτικής μετα-Ρωμαϊκής Βρετανίας που φιλοξενεί μάγους και τέρατα, ενώ η βία είναι το νόμισμα που εξαργυρώνουν οι περισσότεροι.

«Με τον Γκάι, η μουσική είναι πολύ σημαντική», προσθέτει ο Πέμπερτον. «Η μουσική σύνθεση τροφοδοτεί τόσο πολύ την ταινία, με αποτέλεσμα το καθήκον να είναι βαρύ. Αλλά αυτό είναι που το κάνει τόσο συναρπαστικό. Είναι σχεδόν τόσο σημαντική όσο το κάστινγκ». Ο Πέμπερτον συνθέτει επαγγελματικά από την ηλικία των 16 ετών. Φέρελπις νέος, ξεκίνησε την καριέρα του γράφοντας για σειρές του BBC, ενώ το εντυπωσιακό κινηματογραφικό του ντεμπούτο έγινε το 2011 με το ατμοσφαιρικό «The Awakening» (με την εξαιρετική Ρεμπέκα Χολ). Οι συνεργασίες του με Ρίντλεϊ Σκοτ («The Counselor»), Νικόλ Γκαρσία («Mal de Pierres») και Στίβεν Γκέιγκαν («Gold») ακολούθησαν.

Στο «Βασιλιάς Αρθούρος – Ο Θρύλος του Σπαθιού» η προσέγγιση του Πέμπερτον ήταν διπλή. Με δεδομένη τη μυθολογία και τις ρίζες της ταινίας μελέτησε μεσαιωνικά όργανα και παράλληλα αναζήτησε όργανα και ήχους που δεν χρησιμοποιούνται παραδοσιακά στον κινηματογράφο. Στη συνέχεια προσπάθησε να τα καταγράψει με τους πλέον ασυνήθιστους τρόπους και να «πειράξει» τις ηχογραφήσεις, είτε σε κασέτα είτε ψηφιακά, ώστε να δημιουργήσει απροσδόκητους ήχους. Αρκετά από αυτά τα πειράματα συμπεριλήφθηκαν στη μουσική της ταινίας, όπως για παράδειγμα ένα μεσαιωνικό κόρνο που ο Πέμπερτον ηχογράφησε με το smartphone του στο μπάνιο του. «Λατρεύω το γεγονός ότι δουλεύω σε μία επική ταινία και ο πρώτος ήχος που ακούτε είναι μια ηχογράφηση από το τηλέφωνό μου!».

Οι πειραματισμοί συνεχίστηκαν και στο θρυλικό Studio 2 του Abbey Road Studios, όπου οι Beatles ηχογράφησαν πολλές από τις κλασικές επιτυχίες τους. Με το πιάνο του «Lady Madonna» σε μια γωνία και τα μικρόφωνα εγγραφής από τη δεκαετία του ‘20, η μουσική της ταινίαας ηχογραφήθηκε παραδοσιακά και στη συνέχεια ο Πέμπερτον ζήτησε από τους μουσικούς να ξεκουρδίσουν τα όργανα τους, δημιουργώντας έναν «ασταθή» ήχο που ήταν ο ζητούμενος. «Φανταστείτε: έχεις μερικούς από τους καλύτερους μουσικούς στον κόσμο και τους ζητάς να παίξουν εκτός μέτρου». Σε μία άλλη σκηνή ενός κυνηγητού ο Πέμπερτον ηχογράφησε το δικό του λαχάνιασμα για να προσδώσει στην ταινία ενέργεια και αμεσότητα.

«Υπάρχουν αμέτρητες διαφορετικές επιρροές…», προσθέτει ο συνθέτης για το τελικό αποτέλεσμα. «Έχει επιρροές από την κλασσική, τη hip-hop, το rock και την ηλεκτρονική μουσική, από τον Pharrell ως τον Ravel…Αυτή η μουσική είναι απλά παλαβή».

Αν όλα τα παραπάνω σας κίνησαν εύλογα την περιέργεια, ακούστε το σάουντρακ του «Βασιλιάς Αρθούρος – Ο Θρύλος του Σπαθιού» παρακάτω. Η ταινία κυκλοφόρησε στις 11 Μαΐου στις αίθουσες από την Tanweer.

 

Πηγή: cinemag.gr