Τεχνολογία

Google: Η απίθανη ιστορία της μηχανής αναζήτησης που γίνεται 20 ετών

today4 Σεπτεμβρίου, 2018

Background
share close

H Google έγινε συνώνυμο της μηχανής αναζήτησης. Δύο δεκαετίες μετά την ίδρυσή του ο κολοσσός επηρεάζει σήμερα πολλές πτυχές της καθημερινότητας δισεκατομμυρίων ανθρώπων στον πλανήτη.

Η Google άλλαξε τον κόσμο. Ο εντοπισμός πληροφοριών στο ίντερνετ μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου έχει γίνει αυτονόητος τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Μηχανές αναζήτησης υπήρχαν και πριν τον αμερικανικό κολοσσό.

Η ιδέα όμως των ιδρυτών της Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι Μπριν ήταν καινοτόμα. Ξέφυγαν από τα όρια ενός απλού διαδικτυακού καταλόγου αποτελεσμάτων και δημιούργησαν την έξυπνη μηχανή αναζήτησης.

ΒackRub, η πρώτη εκδοχή το 1996

Η πρώτη εκδοχή της μηχανής, που προγραμματίστηκε από τους δύο ιδρυτές το 1996, ονομάζονταν BackRub. Λίγο αργότερα οι Πέιτζ και Μπριν βάφτισαν την σελίδα τους Google, δανειζόμενοι τον μαθηματικό όρο Googol, που περιγράφει το 1 με 100 μηδενικά.

Η ονομασία Google προέκυψε από τον μαθηματικό όρο Googol, που περιγράφει το 1 με 100 μηδενικά/Φωτογραφία: ΑΡ
Η ονομασία Google προέκυψε από τον μαθηματικό όρο Googol, που περιγράφει το 1 με 100 μηδενικά/Φωτογραφία: ΑΡ

Για να εξαργυρώσουν μια χορηγία πάνω από 100.000 δολαρίων του συνιδρυτή της εταιρίας Sun Microsystem Αντρέας φον Μπερτολσχάιμ οι δύο ιδρυτές καταχώρησαν την νέα εταιρία στις 4 Σεπτεμβρίου του 1998.

Φιλόδοξη αποστολή της νέας μηχανής αναζήτησης ήταν η οργάνωση των πληροφοριών ολόκληρης της γης και η διασφάλιση της προσβασιμότητας σε όλους.

Το «πιστεύω» της Google, το οποίο πέρασε εδώ και χρόνια στην αφάνεια, ήταν το «Don´t be evil», «Μη κάνεις τίποτα κακό».

Ο αλγόριθμος και οι μικρές διαφημίσεις

Βασικά πλεονεκτήματα της Google: ένας καινοτόμος αλγόριθμος αλλά και οι μικρές διαφημίσεις γύρω στα αποτελέσματα αναζήτησης, κομμένες και ραμμένες στα μέτρα στον χρήστη. Χάρη σε αυτές τις διαφημίσεις η ιστοσελίδα συγκεντρώνει δισεκατομμύρια.

H Google έγινε συνώνυμο της μηχανής αναζήτησης/Φωτογραφία: ΑΡ
H Google έγινε συνώνυμο της μηχανής αναζήτησης/Φωτογραφία: ΑΡ

 

Ενδεικτικό ότι μόνο το τελευταίο τρίμηνο ο αμερικανικός κολοσσός έκανε τζίρο 32,6 δις, από τα οποία τα 28 προέρχονταν από διαφημιστικά έσοδα.

Η συλλογή προσωπικών δεδομένων

Όλα και συχνότερα ωστόσο εκφράζονται ανησυχίες για τη μαζική συλλογή προσωπικών δεδομένων από την Google. Μήπως ο αμερικανικός γίγαντας γνωρίζει εν τέλει υπερβολικά πολλά για τους χρήστες;

Μόλις πρόσφατα η εταιρία αναγκάστηκε να απολογηθεί για τους λόγους για τους οποίους τα κινητά με λογιστικό Android, που ανήκει στη Google συλλέγουν πληροφορίες για το σημείο στο οποίο βρίσκεται ο χρήστης, ακόμα κι αν εκείνος δεν το επιθυμεί.

Από τα γραφεία της Google στην Καλιφόρνια/Φωτογραφία: Wikipedia
Από τα γραφεία της Google στην Καλιφόρνια/Φωτογραφία: Wikipedia

 

Την ίδια στιγμή η νέα λειτουργία Google Assitant χρειάζεται πολλά προσωπικά δεδομένα για να είναι σε θέση να παράσχει πλήθος υπηρεσιών στο χρήστη.

Επίθεση από τον Ντόναλντ Τραμπ

Λίγες μέρες πριν τα 20 γενέθλια η Google δέχθηκε επίθεση από τον Ντόναλντ Τραμπ. Ο αμερικανός πρόεδρος ισχυρίζεται ότι σε αναζήτηση ειδήσεων για το άτομό του εντόπισε ως επί το πλείστον αρνητικά δημοσιεύματα. Και απείλησε με επιπτώσεις. Η Google απέρριψε τις κατηγορίες. Θεωρείται ωστόσο δεδομένο ότι το ζήτημα θα τεθεί αύριο από τους Ρεπουμπλικανούς στην ακροαματική διαδικασία της Γερουσίας για τους διαδικτυακούς κολοσσούς.

 

Πηγή: iefimerida.gr

 

Συντάκτης: New Generation Radio

Rate it

Σχολιάστε το άρθρο (0)

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


[wpens_easy_newsletter firstname="no" lastname="no" button_text="Εγγραφή"]

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

0%