Τεχνολογία

12/12/2017 | Category: Τεχνολογία

Η Apple εξαγοράζει το Shazam για 401 εκατομμύρια δολάρια

Στην εξαγορά της εφαρμογής Shazam προχωρά η αμερικανική Apple με πηγή προσκείμενη στις διαπραγματεύσεις να κάνει λόγο για συμφωνία ύψους 401 εκατομμυρίων δολαρίων.

«Είμαστε κατενθουσιαμένοι που το Shazam και η ταλαντούχα ομάδα του, έρχονται στην Apple», τόνισε η ίδια πηγή, επιβεβαιώνοντας τις φήμες των προηγούμενων ημερών.

Το Shazam, χρησιμοποιείται  καθημερινά από δεκάδες εκατομμύρια χρήστες smartphone παγκοσμίως, για την ηχητική αναγνώριση μουσικών κομματιών. Η ομώνυμη εταιρεία με έδρα το Λονδίνο ιδρύθηκε το 1999 και πλέον μετρά 100 εκατομμύρια αναζητήσεις κάθε μήνα.

Το 2016, η εταιρεία ανακοίνωνε πως το Shazam είχε χρησιμοποιηθεί για περίπου 30 δισεκατομμύρια αναζητήσεις συνολικά, όντας εγκατεστημένο σε ένα δισεκατομμύριο συσκευές, από το λανσάρισμά της έως σήμερα.

Πως «κερδίζει» το Shazam

Τα έσοδα της εφαρμογής προέρχονται από τις παραπομπές που κάνει η εφαρμογή στα ηλεκτρονικά καταστήματα μουσικής όπως το Apple Store και το Google Play, με ποσοστά επί των πωλήσεων. Αποκτώντας το Shazam η Apple εξαγοράζει επί της ουσίας έναν από τους βασικούς μεσάζοντες των πωλήσεων της στο iTunes.

Βέβαιο θεωρείται πως η εφαρμογή θα σταματήσει άμεσα να παραπέμπει στους μουσικούς ανταγωνιστές της Apple, Google Play και Spotify.

Προς το παρόν, το Spotify έχει σχεδόν τους διπλάσιους συνδρομητές από το Apple Music με 60 εκατομμύρια premium χρήστες έναντι 27 εκατομμυρίων που προτιμούν την εφαρμογή της Apple. Τώρα που το Shazam περνά στην εταιρεία από το Κουπερτίνο, η ισορροπία αυτή αναμένεται να αλλάξει.

Το Shazam θεωρείται η πιο δημοφιλής εφαρμογή της κατηγορίας της στις μικρότερες ηλικίες, αν και πρόσφατα η Google αποφάσισε τη μόνιμη λειτουργία του Google Sound Search στο υπόβαθρο των κινητών της όπως το Pixel 2, πετυχαίνοντας έτσι μία αυτόματη διοχέτευση μέρους της κίνησης στην δική της εφαρμογή.

Όπως σχολιάζουν οι ειδικοί του χώρου η συμφωνία πρόκειται για μία ιδιαιτέρως συμφέρουσα εξαγορά για την Apple, αφού τα 401 εκατομμύρια δολάρια είναι «σχετικά χαμηλή τιμή» για μία εφαρμογή της οποίας η εμπορική αξία ξεπερνούσε το 1 δισεκατομμύριο δολάρια, το 2015.

Πηγή: skai.gr