- 210 97 100 98
- studio@ngradio.gr
- 698 98 60 147
So good... like you
Listeners:
Top listeners:
NGradio So good... like you
Από την εμφάνιση των social media και του TikTok, και με την πάροδο του χρόνου, ήρθε η στιγμή που σταδιακά η τηλεόραση και οι «αστέρες» της φτάνουν στο τέλος τους. Παράλληλα, όμως, παρακμάζουν και οι influencers, δίνοντας τη θέση τους σε μια νέα τάση: την εποχή των ανώνυμων αναγνωρίσιμων.
Ας εξετάσουμε το φαινόμενο αυτό από τρεις οπτικές γωνίες – ψυχολογική, κοινωνιολογική και φιλοσοφική– με αριθμημένο και συνοπτικό τρόπο:
1. Ψυχολογική διάσταση
Ο αυθορμητισμός ως μόδα
Οι ανώνυμοι αναγνωρίσιμοι δεν αντικατοπτρίζουν κατ’ ανάγκην μια βαθύτερη ανάγκη του σύγχρονου ανθρώπου για έκφραση μοναδικότητας, αλλά αντανακλούν περισσότερο την τρέχουσα μόδα μιας εποχής που δίνει έμφαση στον αυθορμητισμό και στη μαζική αναγνώριση μέσα από μικροστιγμές και τυχαία γεγονότα.
Ενίσχυση της αυθεντικότητας
Παρά το ότι προβάλλονται ως αυθεντικοί, το φαινόμενο συχνά δεν έχει σχέση με την πραγματική αυθεντικότητα, αλλά με την ανάγκη να προσφερθεί κάτι που φαίνεται γνήσιο, για να κρατήσει την προσοχή του κοινού.
Εξιδανίκευση της καθημερινότητας
Η προβολή της “κανονικότητας” επιτρέπει στο κοινό να νιώθει ότι ακόμα και οι δικές του εμπειρίες μπορούν να είναι άξιες προσοχής, αρκεί να παρουσιαστούν με τον σωστό τρόπο.
2. Κοινωνιολογική διάσταση
Η δύναμη της κοινότητας
Οι κοινότητες πλέον αναγνωρίζουν ανθρώπους που μοιράζονται τις ίδιες αξίες, ανησυχίες ή ενδιαφέροντα, χωρίς να χρειάζονται τα παραδοσιακά μέσα αναγνώρισης.
Απομυθοποίηση της “φήμης”
Η φήμη γίνεται πιο προσβάσιμη, καταργώντας τα όρια που τη διαχώριζαν από την καθημερινότητα.
Η επιρροή των memes και των μικρο-ιστοριών
Στιγμές, memes και viral γεγονότα δίνουν χώρο σε οποιονδήποτε να αποκτήσει φήμη, έστω και προσωρινά.
3. Φιλοσοφική διάσταση
Η ιδέα του “είναι” και του “φαίνεσθαι”
Η νέα εποχή ανατρέπει τη διάκριση ανάμεσα σε αυτά τα δύο, κάνοντας το “φαίνεσθαι” να μοιάζει αρκετό για να κερδίσει την προσοχή.
Η δημοκρατικοποίηση της φήμης
Η φήμη πλέον δεν είναι προνόμιο λίγων, αλλά αποτέλεσμα της συλλογικής αποδοχής στιγμών που βρίσκουν απήχηση.
Η ανθρώπινη ανάγκη για αθανασία
Ακόμα και οι πιο τυχαίες αναγνωρίσεις αντικατοπτρίζουν τη βαθιά επιθυμία του ανθρώπου να αφήσει το σημάδι του, έστω και για λίγο.
Συμπέρασμα
Η εποχή των ανώνυμων αναγνωρίσιμων αντικατοπτρίζει περισσότερο μια μόδα παρά μια βαθιά ανάγκη, εκφράζοντας την τάση της κοινωνίας για αυθορμητισμό και γρήγορη αναγνώριση. Είναι, όμως, και μια ευκαιρία να αναλογιστούμε την πραγματική αξία της φήμης, της αυθεντικότητας και της επίδρασης που θέλουμε να έχουμε στον κόσμο.
Συντάκτης: Στέλιος Νικολαΐδης
Η καλύτερη μεσημεριανο-απογευματινή παρέα με σύγχρονες ελληνικές επιτυχίες... με την Άννα-Μαρία Νικολαΐδου
close
με την Φαία Στάινερ
18:00 - 20:00
20:00 - 22:00
22:00 - 23:00
Δευτέρα - Παρασκευή
23:00 - 23:59
Κάθε Σάββατο
15:00 - 16:00
COPYRIGHT 2020. NGRADIO
Ειδοποιήσεις
Σχολιάστε το άρθρο (0)