- 210 97 100 98
- [email protected]
- 698 98 60 147
NGradio So good... like you
today4 Φεβρουαρίου, 2022 6
Νίκος Ορφανός «Όσο δύσκολοι κι αν είναι οι καιροί δεν μπορούμε να αφήνουμε τους θεατές χωρίς πολιτισμό!» | Συνέντευξη New Generation Radio
Ο Καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης, Νίκος Ορφανός μας μιλάει για την παράσταση «Ο κατά φαντασίαν ασθενής» του Μολιέρου που ανέβασαν στο Νέο Θέατρο Βασιλάκου. Ακούστε την συζήτηση που είχε με την Βασιλεία Περόγλου την Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2022.
Τον πετύχαμε, όπως θα ακούσετε, σε μία αποβάθρα καθώς περίμενε το τρένο!
«Ελπίζουμε να μας επιβραβεύσει ο κόσμος και να αρέσει γιατί το θέμα δεν είναι μόνο το έργο είναι κατά βάσην η παράσταση», δηλώνει ο ίδιος σχετικά με τις θετικές κριτικές που έχουν λάβει έως τώρα για την παράσταση «Ο κατά φαντασίαν ασθενής» του Μολιέρου.
«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» είναι το εμβληματικό και τελευταίο έργο του δημοφιλούς δημιουργού και παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Παρίσι το 1673, με τον ίδιο το συγγραφέα στο ρόλο του πρωταγωνιστή. Στις 14 Ιανουαρίου της φετινής χρονιάς συμπληρώθηκαν 400 χρόνια από τη γέννηση του και έτσι πήρε την πρωτοβουλία ο κ. Ορφανός ως Καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης να ανεβάσει το συγκεκριμένο έργο του, το οποίο είναι πιο διαχρονικό από ποτέ!
Σκηνοθετικά έχουν κρατήσει το αναγεννησιακό κλίμα έχοντας πάντα την σύγκχρονη σκηνοθετική ματιά του Κώστα Γάκη.
«Όχι μόνο το έχουμε κρατήσει αλλά το έχουμε επαυξήσει», τονίζει ο ίδιος. «Έχουμε προσθέσει ένα κείμενο που μπαίνει όλη η μεσαιωνική Γαλλία μέσα στο έργο». Συγκεκριμένα έχουν προσθέσει έναν περιπλανώμενο θίασο που περιοδεύει στις πόλεις της Γαλλίας, της εποχής του έργου και παρουσιάζει το έργο σε διάφορες πόλεις παρουσιάζοντας την ζωή των περιπλανώμενων θιάσων εκείνης της εποχής.
Μία χρονομηχανή που σε μεταφέρει με μία γιορτή σε εκείνη την εποχή! Με ζωντανή μουσική επί σκηνής. Με μία περιστρεφόμενη σκηνή που μας μεταφέρει από τα backstage και τα ευτράπελα του θιάσου, στην παρουσίαση του πραγματικού θιάσου!
Παρουσιάζεται με πολλούς ταλαντούχους νέους πρωταγωνιστές και έναν νεανικό θίασο. «Αυτό ήταν μία στρατηγική επιλογή», μας εξηγεί, καθώς ο στόχος τους ήταν να δημιουργήσουν έναν υψηλής ενέργειας θίασο. «Καλό είναι να πηγαίνουμε και πέρα από τους γνωστούς πρωταγωνιστές και να κοιτάμε και την ποιότητα του κάθε θιάσου!»
«Με την ιατρίδα που έχουμε φάει εδώ και 2 χρόνια λόγω πανδημίας αποφασίσαμε να το διασκεδάσουμε!»
«Θέλουμε έναν οργανισμό, ο οποίος θα κάνει τις δικές του παραστάσεις στην πόλη του με εξαιρετικούς ηθοποιούς και καλλιτέχνες. Παραστάσεις που δεν θα έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα από τις κεντρικές παραγωγές του Αθηναϊκού θεατρικού κέντρου. Έναν οργανισμό που θα συνομιλεί και θα παρακολουθεί τις εξελίξεις στην τέχνη, ενώ θα παραδειγματίζεται και από διεθνείς παραγωγές. Συγκεκριμένα εμείς από εκεί εμπνεόμαστε!»
Στόχος τους είναι η ποικιλία των παραστάσεων πάντα όμως δίνοντας προτεραιότητα στην ποιότητα του περιεχομένου των παραστάσεων αλλά και της ενέργειάς τους προτείνοντας νέους ηθοποιούς και καλλιτέχνες!
«Τα ΔΗΠΕΘΕ, τα Κρατικά Θέατρα, τα Δημοτικά και όλα τα επιχορηγούμενα πρέπει να πάνε κόντρα στο κύμα και να υπερασπιστούν τόσο την τέχνη του θεάτρου όσο και τους επαγγελματίες των τεχνών!»
«Θέλουμε να είμαστε ένας πολυδύναμος πολιτιστικός οργανισμός που θα έχει μία τεχνογνωσία και θα βοηθάει κάθε καλλιτεχνική δράση που θα γίνεται στην Φθιώτιδα και στην περιφέρεια! Αυτό θέλει πολλή δουλειά, θέλει σχεδιασμό, θέλει προοπτική, γνώσεις τεχνοκρατικές, γιατί μόνο η καλλιτεχνική ιδιότητα δεν φτάνει! Ένα πολιτιστικό management πάρα πολύ δομημένο!»
Βέβαια όλο αυτό είναι ένα μακροπρόθεσμο όραμα το οποίο θα γίνει χειροπιαστό, σύμφωνα με τον ίδιο, σε 2-3 χρόνια. Σε πολύ δύσκολους καιρούς για τον πολιτισμό έχουμε δώσει πολύ καλά δείγματα γραφής!
«Εμείς που διοικούμε θεσμικούς οργανισμούς πρέπει να κάνουμε το έργο που πρέπει γιατί ο ιδιωτικό τομέας είναι πολύ πιο ευάλωτος! Οπότε πρέπει εμείς να δώσουμε ένα στίγμα να δημιουργηθεί ένας κανόνας και κάποια στάνταρ!», τονίζει! «Τα ΔΗΠΕΘΕ, τα Κρατικά Θέατρα, τα Δημοτικά και όλα τα επιχορηγούμενα πρέπει να πάνε κόντρα στο κύμα και να υπερασπιστούν τόσο την τέχνη του θεάτρου όσο και τους επαγγελματίες των τεχνών! Επομένως όσο δύσκολοι κι αν είναι οι καιροί δεν μπορούμε να αφήνουμε τους θεατές χωρίς πολιτιστικό προϊόν! Γι’ αυτό θα είμαι πάντα εδώ!»
«Πρέπει να είμαστε οργανισμοί παντός καιρού και να ελισσόμαστε», δηλώνει δείχνοντας πραγματικά ετοιμοπόλεμος! Εμείς του ευχόμαστε καλή επιτυχία!
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία/μουσική/απόδοση και πρωτότυπο κείμενο: Κώστας Γάκης
Σκηνικά/κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Μουσική επιμέλεια και παραγωγή: Κώστας Λώλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσα Κοσμίδου
Παίζουν οι Ηθοποιοί:
Αργκάν, ο κατά φαντασίαν ασθενής, Μπεζάρ ηθοποιός της εποχής: Θανάσης Τσαλταμπάσης
Μπελίν, δεύτερη γυναίκα του Αργκάν, πρώτη κόρη του Μπεζάρ: Αγοραστή Αρβανίτη
Ανζελίκ, πρώτη κόρη του Αργκάν, δεύτερη κόρη του Μπεζάρ: Νάστια Βραχάτη
Λουϊζόν, δεύτερη κόρη του Αργκάν, τρίτη κόρη του Μπεζάρ: Στεφανία Καλομοίρη
Τουανέτ, υπηρέτρια του Αργκάν, σύζυγος του Μπεζάρ: Μαρία Παπαφωτίου
Μπεράλντ, αδερφός του Αργκάν, Φιλίπ σωματοφύλακας του Μπεζάρ: Δημήτρης Καλαντζής
Κλεάντ, ερωτευμένος με την Ανζελίκ, Ιππότης της Μοντένα: Ορφέας Παπαδόπουλος
Γιατρός Ντιαφουαρύς, Πουντσινέλο, αφηγητής: Νίκος Ορφανός
Τομά Ντιαφουαρύς, Μολιέρος: Αλέξανδρος Ζουριδάκης
Επικοινωνία: Art Ensemble | Μαρίκα Αρβανιτοπούλου
Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου: Προφήτου Δανιήλ 3 και Πλαταιών, Κεραμεικός
Διάρκεια: 1 ώρα και 45 λεπτά
Παραστάσεις | Ώρες: Δευτέρα στις 20:00 και Τρίτη στις 21:00 (31/1 – 1/3/2022)
Τιμές Εισιτηρίων: κανονικό: 15€, μειωμένο/ανέργων/γκρουπ: 10€
Προπώληση: https://www.ticketservices.gr/el/
Συντάκτης: New Generation Radio
Λέξεις-θροΐσματα από τον κόσμο τον χρυσό, τον «πέραν», με την Μαρία Παπαϊωάννου
close
Κάθε Κυριακή
14:00 - 15:00
Σάββατο & Κυριακή
17:00 - 19:00
Δευτέρα - Παρασκευή
15:00 - 18:00
με την Φαία Στάινερ
18:00 - 20:00
με τον Διαμαντή Κυριακάκη
20:00 - 21:00
COPYRIGHT 2020. NGRADIO
Σχολιάστε το άρθρο (0)