- 210 97 100 98
- [email protected]
- 698 98 60 147
NGradio So good... like you
Στο νέο του βιβλίο «Oscar Wars», ο Μάικλ Σούμαν εξιστορεί τις πιο τραγελαφικές στιγμές του 94ετούς θεσμού.
Τα Όσκαρ μετράνε πλέον σχεδόν έναν αιώνα: Με την απονομή των βραβείων να αποτελεί μέχρι και σήμερα την πιο σημαντική βραδιά της βιομηχανίας, δεν είναι λίγες οι φορές που τα πράγματα έχουν πάρει αναπάντεχη τροπή. Στο νέο του βιβλίο με τίτλο «Oscar Wars», ο συγγραφέας Μάικλ Σούμαν εξιστορεί εκατό χρόνια συναρπαστικής ιστορίας, από ζήλιες και έχθρες που ξεδιπλώθηκαν στο κόκκινο χαλί, μέχρι ευτράπελα σε ζωντανή μετάδοση που χάραξαν τη μνήμη μας.
Αυτές είναι λοιπόν, μερικές από τις πιο απίστευτες διαμάχες στην ιστορία του θεσμού.
Οι αδελφές Τζόαν Φοντέιν και Ολίβια ντε Χαβιλάντ είχαν μια περίφημη βεντέτα που κράτησε όλη τους τη ζωή και εδραιώθηκε για τα καλά, όταν βρέθηκαν αντιμέτωπες στο τερέν της Οσκαρικής απονομής. Υποψήφιες και οι δύο για το βραβείο Α’ Γυναικείου ρόλου, οι δύο αδελφές συγκέντρωσαν τα βλέμματα του κοινού, σε μια τελετή που ονομάστηκε «Η Μάχη των Αδελφών». Η νίκη της Φοντέιν δεν ηρέμησε τα πνεύματα: μισό αιώνα μετά, όταν ενημερώθηκε για το θάνατό της από τον πατέρα τους, η Ντε Χαβιλάντ απάντησε απλώς: «Και τι θα κάνουμε την Κυριακή»;
Το 1957, η Ακαδημία των Όσκαρ απένειμε το βραβείο Καλύτερου Σεναρίου στον Ρόμπερτ Ριτς – όμως ο Ρόμπερτ Ριτς δεν υπήρξε ποτέ! Αντιθέτως, το σενάριο του φιλμ «Ο Ατρόμητος» (1956) ήταν γραμμένο από τον Ντάλτον Τράμπο, έναν πολύ γνωστό σεναριογράφο που, όπως πολλοί συνεργάτες του, είχε πέσει θύμα του ψυχροπολεμικού μακαρθισμού. O Τράμπο είχε μπει στη λεγόμενη Μαύρη Λίστα του Χόλιγουντ (κι αργότερα στη φυλακή), κατηγορούμενος για αριστερή ιδεολογία. Ο ίδιος ωστόσο, απολάμβανε να γράφει σενάρια στα κρυφά, και συνέχισε να βραβεύεται για τη δουλειά του, εν αγνοία της Ακαδημίας. Η πολυτάραχη ζωή του Τράμπο μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη το 2015, στο ομώνυμο φιλμ με τον Μπράιαν Κράνστον.
Όταν ο Μάρλον Μπράντο τιμήθηκε με το Όσκαρ Καλύτερου Ηθοποιού για την Ερμηνεία του στο «Νονό», ο βετεράνος ηθοποιός δεν ήταν εκεί για να το παραλάβει. Στη θέση του ήταν η Σατσίν Λιτλφέδερ, μια ακτιβίστρια της φυλής των Απάτσι, η οποία ανέλαβε να αρνηθεί το βραβείο εκ μέρους του, «λόγω της απαράδεκτης αντιμετώπισης των γηγενών Αμερικανών από την κινηματογραφική βιομηχανία». Ο σύντομος λόγος της Λιτλφέδερ προκάλεσε γιουχαρίσματα από το κοινό, στην πιο περίφημη στιγμή της ιστορίας των Όσκαρ (τουλάχιστον μέχρι πέρσι). Σχεδόν 50 χρόνια αργότερα, και μετά το θάνατό της, η Λιτλφέδερ κατηγορήθηκε για πλαστογράφηση της εθνικότητάς της – κάνοντας το γεγονός ακόμη πιο τραυματικό.
Το Moonlight κερδίζει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας (2017)
Η ιστορία των Όσκαρ δείχνει να γίνεται όλο και πιο τραγελαφική χρόνο με το χρόνο: Η πιο αξέχαστη γκάφα στην ιστορία του θεσμού έλαβε χώρα μόλις έξι χρόνια πριν, όταν (περίφημα), η ταινία «La La Land» ανακοινώθηκε λανθασμένα ως η νικήτρια του κορυφαίου βραβείου. Με τους συντελεστές της ταινίας να έχουν ανέβει στη σκηνή και να γιορτάζουν τη νίκη τους (με χειροκροτήματα, μουσικές, κομφετί κλπ), ο παραγωγός Τζόρνταν Χόροβιτς αντιλαμβάνεται το λάθος και ανακοινώνει στο έκπληκτο κοινό πως η νικήτρια ταινία ήταν τελικά το «Moonlight» του Mπάρι Τζένκινς. Σε μια χρονιά γεμάτη φυλετικές εντάσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, το οσκαρικό μπέρδεμα ήρθε για να κάνει ακόμη πιο έντονες τις συζητήσεις περί εκπροσώπησης.
Το πιο πρόσφατο επεισόδιο στην ιστορία των Όσκαρ είναι και το πιο εξωφρενικό. Στην τελετή του 2022 και κατά τη διάρκεια του μονολόγου του, ο παρουσιαστής Κρις Ροκ κάνει (άθελά του, όπως υποστήριξε αργότερα) ένα κακόγουστο αστείο εις βάρος της Τζέιντα Πίνκετ-Σμίθ. Ο άντρας της, Γουίλ Σμιθ, χάνει την υπομονή του και ορμάει στη σκηνή, χαστουκίζει τον έκπληκτο κωμικό και του φωνάζει «να μην την ξαναπιάσει στο στόμα του». Το κοινό έπαθε σοκ, το ίντερνετ έπαθε παροξυσμό, και οι καριέρες των δύο ηθοποιών πληγώθηκαν ανεπανόρθωτα, σε μια από τις πιο απίστευτες τηλεοπτικές στιγμές όλων των εποχών. Μόλις μερικά λεπτά αργότερα, ο Σμιθ τιμήθηκε με το βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου, παραδίδοντας έναν δακρύβρεχτο λόγο και ζητώντας συγγνώμη από την Ακαδημία -αλλά όχι από τον Ροκ. Σύμφωνα με τους παρευρισκόμενους, ο Σμιθ έκλεισε τη βραδιά χορεύοντας πασιχαρής στο after-party της απονομής.
Πηγή: bovary.gr
Συντάκτης: New Generation Radio
Συνεντέυξεις και αγαπημενο ελληνικό τραγούδι... με τους Στέλιο Νικολαϊδη και Ισίδωρο Πάτερο
close
Δευτέρα - Παρασκευή
23:00 - 23:59
Δευτέρα - Παρασκευή
15:00 - 18:00
με την Φαία Στάινερ
18:00 - 20:00
20:00 - 22:00
22:00 - 23:00
COPYRIGHT 2020. NGRADIO
Σχολιάστε το άρθρο (0)