- 210 97 100 98
- [email protected]
- 698 98 60 147
NGradio So good... like you
Μια συναυλία των Metallica δεν είναι ποτέ η ίδια, καθώς το κοινό της κάθε πόλης όπου περιοδεύουν, διαμορφώνει έμμεσα το set list των συναυλιών τους.
Από το 2000 λοιπόν που το αμερικανικό συγκρότημα προχωρούσε σε αγωγές εναντίον του Napster, σέρνοντας στα δικαστήρια τη δημοφιλή -τότε- διαδικτυακή υπηρεσία για παραβίαση των πνευματικών δικαιωμάτων και παράνομης διακίνησης της μουσικής τους, μέχρι σήμερα έχει κυλήσει αρκετό νερό στο αυλάκι και η μπάντα βλέπει με διαφορετική ματιά τη σημασία και συμβολή της τεχνολογίας.
Θέλοντας, λοιπόν, να πιάσουν τον παλμό του κοινού, πριν από τις συναυλίες τους οι Αμερικανοί συμβουλεύονται τη γνωστή streaming υπηρεσία μουσικής Spotify για να μάθουν ποια τραγούδια είναι περισσότερο δημοφιλή στην εκάστοτε πόλη όπου πρόκειται να εμφανιστούν, ώστε να τα συμπεριλάβουν στο set list ικανοποιώντας στο έπακρο τους οπαδούς τους.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια συναυλία των Metallica να μην είναι ποτέ η ίδια, αφού αλλάζει ανάλογα με τα γούστα και τις προτιμήσεις του κοινού και φυσικά οι φίλοι τους να φεύγουν από το θέαμα ενθουσιασμένοι που άκουσαν τα αγαπημένα τους κομμάτια.
Ο CEO του Spotify Ντάνιελ Εκ αναφέρει σχετικά: «Έχεις έναν καλλιτέχνη όπως είναι το συγκρότημα των Metallica, το οποίο αλλάζει το set list από πόλη σε πόλη κοιτάζοντας απλά τη βάση δεδομένων του Spotify. Σήμερα λοιπόν, κάνοντας σωστή και στοχευμένη χρήση της τεχνολογίας, οι καλλιτέχνες και οι δισκογραφικές γνωρίζουν καλύτερα από ποτέ ποιοι είναι οι θαυμαστές τους και τι θέλουν, χάρη στα δεδομένα του Spotify για τις προτιμήσεις τους. Η πλατφόρμα μοιράζεται τα δεδομένα αυτά με τους καλλιτέχνες και με τον τρόπο αυτό βοηθά στο να αλλάξει η μουσική βιομηχανία».
Νά και κάτι λοιπόν που λειτουργεί προς όφελος των καλλιτεχνών, καθώς οι streaming υπηρεσίες όπως το Spotify έχουν συντελέσει στη μείωση των εσόδων από τις πωλήσεις των άλμπουμ, με αποτέλεσμα τα κέρδη των καλλιτεχνών να προέρχονται κυρίως από τα έσοδα των συναυλιών που πραγματοποιούν.
Να σημειωθεί επίσης ότι οι Metallica συνηθίζουν να ηχογραφούν τις συναυλίες τους και έπειτα να τις διαθέτουν προς πώληση στο livemetallica.com.
Από την πλευρά του συγκροτήματος, ο ιδρυτής και ντράμερ Λαρς Ούλριχ δήλωνε το 2017 στο ραδιοφωνικό σταθμό 97.9 Baltimore ότι σε κάθε επίσκεψή τους σε μια πόλη ο ίδιος μελετάει τις προτιμήσεις του κοινού στο Spotify εκεί την τελευταία δεκαετία. Έτσι η μπάντα αλλάζει από 6 έως 8 τραγούδια στο πρόγραμμα για να ικανοποιήσει το τοπικό κοινό της. Ωστόσο, εκτός από το διαδίκτυο, ο Ούλριχ συμβουλεύεται και τα ραδιόφωνα της κάθε πόλης ώστε να μάθε ποια τραγούδια τους παίζουν η ζητούν οι ακροατές περισσότερο.
Ο Ούλριχ ακολουθεί την τακτική αυτή από το 2003, άρα όπως μπορούμε να συμπεράνουμε εδώ και 15 χρόνια η μπάντα δεν έχει παίξει ποτέ το ίδιο set list τραγουδιών.
Παράλληλα βέβαια, σε δηλώσεις στην τηλεοπτική εκπομπή της σουηδικής τηλεόρασης «Nyhetsmorgon» τους πριν από λίγο καιρό, οι Metallica σημείωναν ότι δεν έχουν μετανιώσει που κινήθηκαν δικαστικά εναντίον του Napster. «Αρκεί μόνο να κοιτάξεις την κατάσταση της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας η οποία εξηγεί τι γίνεται εκεί έξω σήμερα», υπογράμμιζε ο κιθαρίστας της metal μπάντας Κερκ Χάμετ.
Πηγή: reader.gr
Συντάκτης: New Generation Radio
Κάθε Πέμπτη
21:00 - 23:00
Δευτέρα - Παρασκευή
23:00 - 23:59
Δευτέρα - Παρασκευή
15:00 - 18:00
με την Φαία Στάινερ
18:00 - 20:00
20:00 - 22:00
COPYRIGHT 2020. NGRADIO
Σχολιάστε το άρθρο (0)