Ο NG προτείνει

07/12/2017 | Category: Ο NG προτείνει

Baroque Extravaganza Η Συμφωνική Ορχήστρα δήμου Αθηναίων στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

O Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσιάζει τη Συμφωνική Ορχήστρα δήμου Αθηναίων στη συναυλία Baroque Extravaganza με άριες των A. Vivaldi και G. F. Handel.

 

Η συναυλία, που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου στις 20.30 στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (αίθουσα «Θέατρο»), εντάσσεται στο πρόγραμμα εκδηλώσεων «Χριστούγεννα στην Αθήνα ‘17-‘18», με το οποίο ο δήμος Αθηναίων μετατρέπει την πόλη στο σκηνικό ενός  χριστουγεννιάτικου παραμυθιού, με πρωταγωνιστές μικρά και μεγάλα παιδιά που θέλουν να ζήσουν τη μαγεία των γιορτών.

Υπό τη μουσική διεύθυνση του Ελευθέριου Καλκάνη, η Συμφωνική Ορχήστρα συμπράττει με τη μεσόφωνο Μαρίτα Παπαρίζου και την υψίφωνο Βανέσσα Καλκάνη και με τη συμμετοχή της Κατερίνας Κτώνα (τσέμπαλο) και της Έφης Μηνακούλη (θεόρβη), μαγεύει το κοινό σε μια μοναδική μουσική βραδιά.
Οι συνθέτες του 17ου και 18ου αιώνα πειραματίστηκαν με την ανθρώπινη φωνή, αντιμετωπίζοντάς την σαν το απόλυτο μουσικό όργανο και γράφοντας για αυτήν συνθέσεις που αγγίζουν ή και ξεπερνούν τα όριά της. Η εποχή μπαρόκ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η πρώτη εποχή που δημιουργείται το «star system». Από τη μια καστράτοι, όπως ο Senesino, ο Caffarelli ή ο Farinelli και από την άλλη γυναικείες φωνές, όπως η Cuzzoni, η Bordoni, η Clive ή η Durastanti, αποθεώνουν το ανθρώπινο όργανο, δημιουργώντας παράλληλα με τις προσωπικές τους ζωές και αντιπαλότητες τα πρώτα μουσικά «είδωλα».
Ζην λοιπόν και ερμηνεύειν υπερβολικώς και επικινδύνως, ακροβατώντας σε μια Baroque Extravaganza

Το πρόγραμμα της συναυλίας
Α’ Μέρος
a.  Awake Saturnia…Hence, hence Iris hence away, recitativo e aria di Juno, Semele, HWV 58, G.F. Handel
b. Agitata infido flatu, aria di Juditha, Juditha triumphans, RV 644, A. Vivaldi
c. La, sull’eterna sponda, aria di Mitrena, Motezuma, RV 723, A. Vivaldi
d. Piangerò la sorte mia, aria di Cleopatra, Giulio Cesare in Egitto, HWV 17, G.F. Handel

  1. Vivi tiranno aria di Bertarido, Rodelinda HWV 19 G.F Handel
  2. Son nata a lagrimar, duetto Cornelia e Sesto, Giulio Cesare in Egitto, HWV 17, G.F. Handel

Β‘ Μέρος

  1. Venti turbini, aria di Rinaldo, Rinaldo, HWV7, G.F. Handel
  2. Vorrei vendicarmi, aria di Bradamante, Alcina, HWV 34, G.F. Handel
  3. Tornami a vagheggiar, aria di Morgana, Alcina, HWV 34, G.F. Handel
  4. Sol da te, aria di Ruggiero, Orlando Furioso, RV 728, A. Vivaldi
  5. Ama: nell’armi e nell’amar, duetto Deidamia e Ulisse, Deidamia, HWV 42, G.F. Handel
  6. Se lento ancora il fulmine, aria di Zanaida, Argippo, RV 697 A. Vivaldi

 

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη με δελτία εισόδου.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλούν στο 210 9243760.

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης:
Πειραιώς 206, Ταύρος

 

Μαρίτα Παπαρίζου
Μεσόφωνος

Η Μαρίτα Παπαρίζου γεννήθηκε στο Βόλο και έκανε το ντεμπούτο της στη Γένοβα στο ρόλο του Όναρο, στην 1η Παγκόσμια Αναβίωση στη σύγχρονη εποχή του έργου του Ν. Πόρπορα «Αριάδνη στη Νάξο», σχεδόν αμέσως μετά την επιλογή της ως υπότροφος του Κληροδοτήματος Αλεξάνδρα Τριάντη, από τον ΟΜΜΑ (1999).
Έκτοτε έχει συνεργαστεί με την Εθνική Λυρική Σκηνή (ΕΛΣ), ερμηνεύοντας διάφορους ρόλους, όπως η 3η Ντάμα στο «Μαγικό Αυλό», Μανταλένα στο «Ριγκολέτο», Φενένα στο «Ναμπούκο», Αμάστρις στον «Ξέρξη», τον ομώνυμο ρόλο στο «Μαινόμενο Ορλάνδο», Ροζίνα στον «Κουρέα της Σεβίλλης», Ιζαμπέλα στην «Ιταλίδα στο Αλγέρι», Ιζολιέ στον «Κόμη Ορύ» και τον ομώνυμο ρόλο στην «Κάρμεν».
Έχει ηχογραφήσει για την ΕΡΑ το «Μάγο Έρωτα» του Ντε Φάγια, ενώ ξαναπαρουσίασε το συγκεκριμένο έργο και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Επίσης έχει ερμηνεύσει το ρόλο της Διδούς στην όπερα του Πέρσελ «Διδώ και Αινείας», στην Κέρκυρα (θέατρο Φοίνικας).
Έχει κληθεί από διάφορα ευρωπαϊκά θέατρα όπως η Όπερα του Μόντε Κάρλο, όπου τραγούδησε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον «Ταγκρέδο», αλλά και πολλά ιταλικά θέατρα όπως αυτά της Πίζα, του Λιβόρνο και του Τρέντο για να τραγουδήσει τον Αρσάκη στην όπερα «Σεμίραμις». Η εξαιρετική της ικανότητα στους ρόλους της μεσοφώνου κολορατούρας την οδήγησε στο Μασσύ για να ερμηνεύσει την Ιζαμπέλα και στο Μπιλμπάο όπου τραγούδησε το ρόλο του Σμέτον δίπλα στην «Άννα Μπολένα» της Τζουν Άντερσον. Έχει επίσης τραγουδήσει το ρόλο της Κίρκης στον «Τηλέμαχο ή Το Νησί της Κίρκης» του Γκλουκ σε 1η Παγκόσμια Αναβίωση στη σύγχρονη εποχή τόσο στο Λονδίνο (Σάντλερς Γουέλς) όσο και στο Ηρώδειο, προσφέροντας μια δραματική ερμηνεία, η οποία παρέπεμπε σύμφωνα με τους κριτικούς σε ηρωίδα του Μιχάλη Κακογιάννη.
Παρόλα αυτά η φωνή της θεωρήθηκε κατάλληλη για να τραγουδήσει το ρόλο της Μάρυ στον «Ιπτάμενο Ολλανδό», υπό τη διεύθυνση του Α. Ζορντάν, στη Μασσαλία, επιτρέποντάς της στη συνέχεια να δοκιμαστεί από την ΕΛΣ στο διπλό ρόλο της Γεζίμπαμπα και της Ξένης Αρχόντισσας στην ίδια παραγωγή στης «Ρουσάλκα» με μεγάλη επιτυχία.
Το ντεμπούτο της στο ρόλο της Κάρμεν το 2009 στη Λάρισα της προσέφερε το βραβείο της «Παραγωγής της χρονιάς» από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών.
Όσον αφορά το ρεπερτόριο μπαρόκ έχει συνεργαστεί με το μαέστρο Αντόνιο Φλόριο και την Καπέλα ντελά Πιετά ντε Τουρκίνι σε περιοδείες στην Ισπανία, με έργα του Πόρπορα, αλλά και με το Μαέστρο Κλαούντιο Σιμόνε αρχικά στο θέατρο των Ηλυσίων Πεδίων με το Ορχηστρικό Σύνολο των Παρισίων (Ensemble Orchestral de Paris) και στη συνέχεια στον ΟΜΜΑ και το Φεστιβάλ του Βένετο με τους Σολίστι Βένετι.
Έχει συμπράξει με διάφορες ορχήστρες όπως η Philomusica της Οξφόρδης, η Philharmonia του Λονδίνου, η Βασιλική Φιλαρμονική του Λονδίνου και οι Καμερίστες της Σκάλας του Μιλάνου σε μια βραδιά αφιερωμένη στη σχέση της Ελλάδας με την όπερα.
Το CD όπου τραγουδά το ρόλο του Ταυρίδη στην «Αριάδνη στην Κρήτη» του Χέντελ, υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου και τους Σολίστες της Πάτρας, κυκλοφορεί ήδη από την MDG, έχοντας κερδίσει διεθνή αποδοχή από τους κριτικούς και πολλές διακρίσεις, συμπεριλαμβανομένου του CHOC de la Musique, ενώ πρόσφατα κυκλοφόρησε από την ίδια εταιρεία το προσωπικό της CD «Vivaldi ma non solo», με τον Κλαούντιο Σιμόνε και τους Σολίστι Βένετι, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές.
Έχει συμμετάσχει σε διάφορα κονσέρτα ερμηνεύοντας άριες ή ορατόρια όπως το «Ρέκβιεμ» του Βέρντι, τη «Λειτουργία σε Ντο ελάσσονα» του Μότσαρτ, το «Τε Ντέουμ» του Μπρούκνερ, τη «Λειτουργία του Λόρδου Νέλσωνος» του Χάυδν καθώς και τα «Στάμπατ Μάτερ» των Ροσίνι και Βιβάλντι, στο Λονδίνο (Cadogan Hall και Queen Elizabeth’s Hall), στο Παρίσι (Σατλέ), την Οξφόρδη, τη Γενεύη, τον ΟΜΜΑ (υπό τη διεύθυνση του Κρίστοφερ Χόγκγουντ) και τον ΟΜΜΘ.
Η εκπληκτική ευελιξία της φωνής της κατέστησε δυνατή τη συμμετοχή της σε έργα μοντέρνων συνθετών όπως οι Ρεσπίγκι, Μπουλέζ, Βρόντος, Αντωνίου, Μαραγκόπουλος, Αλίκη Κόλλια και πολλοί άλλοι.