NG Συνεντεύξεις

Valletta Str Project: Η υπέροχη ιστορία του συγκροτήματος της οδού Βαλέττα | Συνέντευξη

today5 Ιουνίου, 2019

Background
share close

Οι Valletta Str Project είναι ένα μουσικό συγκρότημα που γεννήθηκε σε μία μονοκατοικία στην οδό Βαλέττα στα Ιλίσια της Αθήνας. Δίπλα ακριβώς από την Πανεπιστημιούπολη, μία αδελφική σχέση μεταξύ δύο πολύ νέων αγοριών, του Γιώργου Καπή και του Θανάση Αλεξανδρή θα εξελιχθεί σιγά σιγά στο συγκρότημα που σήμερα, μέσα στο 2019 έρχεται να μας παρουσιάσει τον πρώτο του δίσκο με τίτλο Random Conclusion.

Γράφει η Χαρούλα Νικολαΐδου

Συναντήθηκα με τον Γιώργο Καπή στο φιλόξενο καφέ Κάιν στο Μετς και καθίσαμε σε ένα τραπεζάκι πάνω στο πεζοδρόμιο. Η επιλογή του μέρους ήταν του Γιώργου και το πρώτο πράγμα που παρατήρησα ήταν η ζωγραφική στους τοίχους μέσα στο καφέ, μία πολύχρωμη και χαρούμενη διακόσμηση που ταίριαζε με το λαμπερό πρόσωπο του Γιώργου καθώς και με το χαρούμενο εξώφυλλο του βινυλίου που κρατούσε στα χέρια του.

” Όλα ξεκίνησαν γύρω στο 2010, όταν αποφάσισα να πραγματοποιήσω το όνειρό μου, δηλαδή να φύγω από το πατρικό μου που αγαπώ πολύ και να ζήσω μόνος μου. Πήγα στην μονοκατοικία της οδού Βαλέττα εκεί όπου ήδη έμενε ο Θανάσης μαζί με έναν φίλο του και εκεί παίζαμε μουσική συνέχεια. Με τον Θανάση παίζαμε μαζί από το 2008 όταν εγώ ήμουν δεκαοχτώ χρονών και ο Θανάσης δεκαεννιά. Θυμάμαι τα live μας σε μικρά μαγαζιά στο Χαλάνδρι, όπου παίζαμε διασκευές των Radiohead, των Placebo…και κάπως έτσι συντηρούσαμε και το σπίτι μας.

Ο Θανάσης είναι αδερφός. Και επίσης ο εσωτερικός παραγωγός όλης της μπάντας. Αρχικά, έχει μιξάρει όλον τον δίσκο. Μόνος του. Με την επίβλεψη του King Elephant – Γιάννη Καρρά ο οποίος είναι φίλος και αυτός από πολύ παλιά. Πολύ πριν από τους Baby Guru. Με τον μπασίστα μας τον Κώστα Βασιλόπουλο, ο Θανάσης και ο Γιάννης είχανε το συγκρότημα Blondie G.D. and the Pilots. Ήμασταν μόλις δεκαοχτώ χρονών τότε”.

-Η έκπληξη μου για το πως ακόμα μία φορά η αθηναϊκή μουσική σκηνή είναι μία μεγάλη αγκαλιά φίλων, οδηγεί την κουβέντα μας στη δημιουργία του Random Conclusion

” Οι Valletta Str Project είμαστε οι:

Γιώργος Καπής (κιθάρα, φωνή, στίχοι, σύνθεση) Θανάσης Αλεξανδρής ( programing, sound design, σύνθεση), Κώστας Βασιλόπουλος (μπάσο), Σέφανος Κλάδης (ντραμς), και Νίκος Αλεξανδρής (κιθάρα).                                  

Ξεκινήσαμε πριν από δύο χρόνια τις ηχογραφήσεις, το 2017 και μας πήρε ενάμιση χρόνο περίπου η ολοκλήρωση. Στο υπόγειο του King Elehpant, εκεί όπου γράφτηκαν και οι δίσκοι των Baby Guru... εκεί ακριβώς. Στην πορεία πήραμε το υλικό και συνεχίσαμε στο δικό μας home studio, που είναι το σπίτι του Θανάση! Το σπίτι-στούντιό μας είναι πανέμορφο! Είναι ένα κανονικό σπίτι με τους καναπέδες του, τον εξοπλισμό του, χωρίς να είναι φαντεζί, όπου ταυτόχρονα έχει και ότι χρειάζεται για να γράψεις μουσική. Εκεί λοιπόν πειραματιστήκαμε πολύ. Θέλαμε να δοκιμάσουμε όλους τους δυνατούς τρόπους ηχογράφησης. Και full band ζωντανή ηχογράφηση αλλά και ξεχωριστά ένα ένα τα όργανα. Στη σημείο αυτό ο Γιώργος παίρνει τον δίσκο, γυρίζει το οποσθόφυλλό του και μου δείχνει τα tracks: Στο κομμάτι Invitation to a Custom Dimension για παράδειγμα, η ψυχεδελική πορεία του κομματιού είναι αδύνατο να γραφτεί κανάλι κανάλι! Είμαστε όλοι μαζί και τζαμάρουμε. Εκείνη την περίοδο άκουγα πολύ Tony Allen. Οπότε το πρώτο μέρος του κομματιού που εμείς το έχουμε ονομάσει Afro Beat ένιωσα πως χρειάζεται μία εξέλιξη κι έτσι “έσκασε” αυτό το ψυχεδελικό πράγμα σε συνδυασμό με στοιχεία επηρεασμένα από King Gizzard. Άλλο παράδειγμα το κομμάτι Noble Jam. Ε αυτό προέκυψε πάλι από τζαμάρισμα μέσα στο στούντιο γιαυτό και το ονομάσαμε έτσι.

-Μετά από αυτές τις αναφορές σε μουσικούς όπως ο Tonny Allen και οι King Gizzard μοιραία η συζήτηση πάει προς τις μουσικές επιρροές του συγκροτήματος-

Έχουμε και διαφορετικές μουσικές αγάπες αλλά και πολλά κοινά σημεία αναφοράς. Καταρχάς έχουμε τη χορευτική μουσική όλοι μας πολύ ψηλά. Μας αρέσουν τα beats μέχρι και τα “παρεξηγημένα” ποπ κομμάτια. Ο Κώστας για παράδειγμα (μπασίστας) μου έλεγε να αναφέρω σε μία συνέντευξη τις προάλλες ότι έχει πάει σε live της Shakira (γέλια). Ε.. Σακίρα γουστάρουμε όλοι! Μέχρι Moderat. Μας αρέσουν τα beats από όλες τις πλευρές. Θα ακούσουμε πολύ Anderson Paak και Flying Lotus . Τα beats τα έχουμε ξεσηκώσει από τον J Dilla και φτάνουμε μέχρι και τους Gramatik. Αλλά άμα πέσουμε πάνω και σε καμιά Beyonce δεν θα πούμε όχι! Μας αρέσει. Σε όλο αυτό το είδος μπορείς να εκμεταλλευτείς περισσότερο την εποχή σου. Την τεχνολογία σου. Η μουσική αυτή είναι το τώρα, η εποχή σου. Όσο περισσότερο εξελίσσονται οι υπολογιστές τόσο θα καλυτερεύουν τα beats που θα φτιάχνεις. Οπότε έχεις μεγάλο περιθώριο στην παραγωγή.

-Και έτσι φτάνουμε στον δίσκο Random Conclusion, όπου το μουσικό στυλ κινείται από ηλεκτρονικούς πειραματισμούς μέσα σε afro beat ρυθμούς μέχρι ψυχεδελικές κιθάρες και ωραίες ατμόσφαιρες-

Σκεφτόμουνα ότι τόσο γρήγορα που κινούνται τα πράγματα στην εποχή μας ο άλλος βαριέται να ακούσει το ίδιο πράγμα από την αρχή μέχρι το τέλος. Πρέπει να είσαι πολύ φτασμένος για να έρθει ο άλλος στο live σου, να μη σε ξέρει και να αντέξει το ίδιο πράγμα για μία ώρα χωρίς να έχει κάποιο ερέθισμα από το σπίτι του. Eγώ αυτό θέλω να κερδίσω. Οι φίλοι μου θα έρθουν να με ακούσουν. Αλλά τα δύο άτομα πχ που ήρθανε στο 6 Dogs πριν από δύο μήνες θέλω να ξαναέρθουν και στο live της Πέμπτης στο Temple! Έτσι θέλω να χτίσω το κοινό μου. Από αυτά τα άτομα. Και το πείραμα πέτυχε πολύ στο 6 Dogs διότι ο ήχος εξελίσσεται πολύ γρήγορα και δεν σε αφήνει να βαρεθείς. Αυτό βέβαια θα μπορούσε να λειτουργήσει και ανάποδα και να σου γυρίσει μπούμερανγκ. Ευτυχώς μέχρι τώρα φαίνεται πως δεν θα συμβεί αυτό.

-Οι συνθέσεις-

Γράφω όλους τους στίχους και τη μισή μουσική. Εγώ και ο Θανάσης μοιραζόμαστε τη μουσική. Έχω στίχους με μισή μουσική και εκείνος έχει μίξη με μισή μουσική. Γενικά βάζω πολύ ψηλά τον στίχο. Θεωρώ ότι ένα καλό κομμάτι είναι αυτό που έχει πολύ καλό στίχο και καλή μουσική . Αυτό είναι το διαχρονικό κομμάτι που θα μιλήσει και στις δύο πλευρές. Και σε αυτόν που προσέχει πιο πολύ τον στίχο και σε αυτόν που προσέχει πιο πολύ τη μουσική. Οπότε θα έχει ένα πολύ ευρύτερο κοινό.

Στον δίσκο Random Conclusion κυρίως έχουμε τη δημιουργία πρώτα της μουσική και μετά του στίχου. Δηλαδή με το που θα ακούσω μία μελωδία, μου έρχεται μία μουσική συνέχεια μέσα στο μυαλό μου. Οπότε μου είναι πολύ εύκολο να αρχίσω να γράφω στίχο ενώ έχω τη μελωδία στο κεφάλι μου. Γλυτώνεις λίγο από το να βάλεις μπροστά σου μία άσπρη σελίδα και να μην ξέρεις από που να ξεκινήσεις. Με εξαίρεση το τραγούδι Spellbinded το οποίο το έγραψα για ένα κορίτσι και το οποίο δεν είχα σκεφτεί καν ότι θα γίνει τραγούδι. Απλά έγραψα τους στίχους και στην πορεία το φτιάξαμε με μουσική.

-Η μαγεία των συναυλιών-

Ζούμε για το live. Το live είναι η στιγμή που περιμένεις. Όλο το υπόλοιπο είναι προπαρασκευαστικό για να βρεθείς στη σκηνή. Όπου οτιδήποτε συμβαίνει, συμβαίνει τώρα! Υπάρχουν οι τέλειες πρόβες, η τέλεια διαδικασία της ηχογράφησης, αλλά η ταχύτητα του live είναι αδιανόητη. Περνάει χωρίς να το καταλάβεις. Σε σχέση με τον αυτοσχεδιασμό τώρα, υπάρχουνε αναγκαστικά μέρη στα κομμάτια μας, δηλαδή κουπλέ – ρεφρέν και beats που πρέπει να είναι σφιχτά. Υπάρχουν όμως και κομμάτια τα οποία έχουνε ένα μέρος στο οποίο δεν ξέρουμε τι θα γίνει. Ξέρουμε ότι θα κρατήσει ένα δύο λεπτά και αν μας πάρει να το τραβήξουμε θα το κάνουμε. Το ξέρουμε από πριν αυτό. Θα κοιταχτούμε και θα συνεννοηθούμε ότι πάει ωραία για παράδειγμα και θα το συνεχίσουμε. Μας αρέσει να μην είναι εντελώς στημένο. Και μετά υπάρχουν και τα υπόλοιπα κομμάτια όπως το Sincerely ή το Invitation to a Custom Dimensionή το It Feels Right που θα είναι ίδια.

-Στο μεταξύ εγώ έχω βγάλει την προστατευτική ζελατίνα από τον δίσκο και επεξεργάζομαι το εσωτερικό του. Ακόμα μία έκπληξη με περιμένει, καθώς το απίθανο σχεδιαστικό ροζ θέμα του εκπέμπει την ίδια χαρά και εξωστρέφεια και με το εξώφυλλο αλλά και με το ύφος της μουσικής των Valletta Str Project. Ο Γιώργος ξεκαρδίζεται στα γέλια όταν μου λέει “Πέντε αγόρια βγάλανε ένα ροζ βινύλιο”

-Και φυσικά δεν παραλείπει να αναφέρει ότι τα credits για τον σχεδιασμό του πάνε στον Ultragrimm , τον γραφίστα της παρέας, ο οποίος είναι υπεύθυνος και για τη δημιουργία του λογοτύπου της μπάντας.

-Με πολύ κέφι ο Γιώργος μου δείχνει το εξώφυλλο και συγκεκριμένα τον αριθμό 4 που σχηματίζεται από τη λέξη Valletta.

“Ακόμα και αυτό έγινε τυχαία! Τέσσερα ήταν ο αριθμός του σπιτιού που μέναμε στην οδό Βαλέττα! Δεν το ζητήσαμε, προέκυψε! Έγινε από μόνο του! Το τέσσερα απλά εμφανίστηκε! Θυμάμαι όλοι μας έλεγαν τι όνομα είναι αυτό για συγκρότημα; Δεν το αλλάζετε; Εμείς όμως είχαμε το στόρι Επιμέναμε. Αυτό το στόρι που μέναμε όλοι μαζί και κάναμε σε ένα σαλονάκι 2×2 τζαμαρίσματα όλο το βράδυ καθώς και παραγωγές, μέχρι και μουσική για ταινία μικρού μήκους μαζί με το Θανάση οι δυο μας αλλά και με τον King Elephant, ο οποίος δεν έμενε μαζί μας, αλλά ήτανε παρόν σχεδόν πάντα”

Το project της οδού Βαλέττα συνεχίζει την νεανική μουσική του πορεία στο υπόγειο home studio των Valletta Str Project. Το στούντιο-σπίτι φιλοξενεί συγκροτήματα και μουσικούς όπου εκεί ηχογραφούν τις προσωπικές τους ανεξάρτητες δουλειές. Το καλλιτεχνικό στέκι σφύζει από δημιουργία και υπόσχεται πολλά για την ελληνική ανεξάρτητη μουσική σκηνή.

Το άλμπουμ “Random Conclusion” των Valletta Str Project θα το βρείτε σε επιλεγμένα δισκοπωλεία της Αθήνας. Πρόκειται για ανεξάρτητη παραγωγή, επιλογή της ίδιας της μπάντας. Επίσης μπορείτε να το ακούσετε από το Spotify και στο YouTube.

Facebbok Page:
https://www.facebook.com/vallettastrproject/

YouTube:
https://www.youtube.com/channel/UCKgU1F6cDOUzO6eDkXqHr7Q

Instagram:
https://www.instagram.com/vallettastrproject/

Συντάκτης: New Generation Radio

Rate it

Σχολιάστε το άρθρο (0)

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


[wpens_easy_newsletter firstname="no" lastname="no" button_text="Εγγραφή"]

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

0%