Μαρία Παπαϊωάννου

18/4/2019 | Category: Μαρία Παπαϊωάννου

Θεόδωρος Κουρεντζής, ένας «θεοχτυπημένος» μουσικός

Είχαμε την τύχη στις 16.4.2019 να παρακολουθήσουμε στο Μέγαρο Μουσικής το Ρέκβιεμ του Βέρντι από την MusicAeterna της Όπερας του Περμ υπό την διεύθυνση του μαγικού  Θεόδωρου Κουρεντζή! Και ήταν πράγματι προσευχή η ακρόαση -όπως και ο ίδιος άλλωστε χαρακτήρισε σε συνέντευξη του την μέθεξη με το πνευματικό μέγεθος της μουσικής! Όλη η χορωδία και οι μουσικοί της ήταν ντυμένοι με μαύρα άμφια! Θρησκευτικό εξάλλου το έργο αυτό -λίγες μέρες πριν το ερμήνευσε και στην εκκλησία του Αγίου Μάρκου  στο Μιλάνο, στον χώρο όπου ο ίδιος ο Τζουζέπε Βέρντι το παρουσίασε για πρώτη φορά το 1874! Στην αρχή και το τέλος του έργου γέμισε η αίθουσα σιωπή  για κάποια λεπτά…       Απίστευτο  πώς ο κόσμος ανταποκρίθηκε!  Ο ίδιος είχε πει: «Δεν πρόκειται για  παράσταση αλλά για σύναξη, συμπόσιο που θα μοιραστούμε και θα προσευχηθούμε μαζί! Η μουσική να ελευθερώσει την προσευχή από την ψυχή…» 

Μας συγκίνησε ιδιαίτερα η σοπράνο Zαrina Abaeva και ο μπάσος Tareq Narmi! Τα fortissimo μέρη του έργου αλλά και τα pianissimo, τα σχεδόν ψιθυριστά, ανέδειξαν το εκρηκτικό αλλά και μυστικοπαθές ταμπεραμέντο του συναρπαστικού αυτού μουσικού! Ο τρόπος που διευθύνει τα έργα που επιλέγει ο Θεόδωρος Κουρεντζής είναι κάθε φορά μια μουσική εμπειρία που σε ταξιδεύει  στην σπάνια αίσθηση του θρησκευτικού βάθους της αληθινής τέχνης! Εύγε!