Στέλιος Νικολαΐδης

Η Μεγάλη Ψευδαίσθηση των Social Media: Μια Φούσκα Επίδρασης και Φήμης.

today11 Αυγούστου, 2024

Background
share close

Τα social media δημιουργούν μια ψευδαίσθηση επιρροής και φήμης, προσφέροντας την αίσθηση ότι κάποιος είναι γνωστός και μπορεί να επηρεάσει τους άλλους, όταν στην πραγματικότητα η πραγματική επίδραση μπορεί να είναι πολύ μικρότερη. Ο αριθμός των ακολούθων μπορεί να φουσκωθεί εύκολα, ακόμη και να αγοραστεί, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η επιρροή είναι πραγματική ή διαρκής.

Οι εταιρείες που αγοράζουν influencers γνωρίζουν καλά ότι αυτό το φαινόμενο είναι μια φούσκα. Συχνά χρησιμοποιούν influencers για να διοχετεύσουν κεφάλαια για δικούς τους λόγους, και όχι επειδή οι influencers πραγματικά πουλάνε τα προϊόντα τους. Αυτή η τακτική βασίζεται στη διατήρηση της ψευδαίσθησης της επιτυχίας και της επιρροής, αλλά όταν η πραγματικότητα δεν επιβεβαιώνει τις προσδοκίες, η φούσκα μπορεί να σκάσει γρήγορα.

Υπάρχουν και δημιουργοί που καταβάλλουν ειλικρινείς προσπάθειες και προσφέρουν ποιοτικό περιεχόμενο, αλλά αυτοί συχνά βρίσκονται στη σκιά της ψευδαίσθησης που δημιουργούν οι μεγάλοι αριθμοί των ακολούθων. Το σημαντικό είναι να αναγνωρίσουμε την πραγματική αξία και να μην επηρεαζόμαστε από τους αριθμούς και τις εντυπώσεις.

Ας γνωρίζουμε, λοιπόν, και κυρίως οι μικρότεροι λογαριασμοί στα social, ότι η ψευδαίσθηση ότι σε ακούν ή επηρεάζεις, που σε κάνει να νιώθεις σπουδαίος και σου ανεβάζει την αδρεναλίνη, είναι ένα γλυκό παραμύθι που θέλεις να πιστέψεις. Ξαφνικά είσαι ο τάδε σε αυτήν εδώ την πλατφόρμα ή σε άλλη.

Ακούστε, τίποτα δεν είστε, δεν είμαστε, παρά ένας λογαριασμός. Τα ίδια άτομα, με μικρές προσθήκες κάποιες φορές, βλέπουν το προφίλ σου, αλλά αυτό μην το εκλαμβάνεις ότι είναι φίλοι και υποστηρικτές σου. Να είσαι απλός και να δίνεις τις σωστές διαστάσεις, μένοντας αληθινός.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι ο Μίλτος Τεντόγλου, που δεν ψωνίζεται, ενώ έχει αληθινή επιτυχία και προσφορά στον αθλητισμό! Δεν ψωνίζεται από τον κόσμο με όσα του λέει, παρότι είναι ολυμπιονίκης δύο φορές στο άλμα εις μήκος. Χιλιάδες κόσμος τον λατρεύει τώρα και τον θαυμάζει, αλλά ούτε οπαδούς ψάχνει ούτε φτιάχνει φάρμα ανθρώπων.

Να είσαι στα social media αλλά μην παραμυθιάζεσαι περισσότερο από όσο πρέπει, ακόμa και αν είσαι ο πιο γνωστός influencer. Έτσι γιατί σε πήρε το κύμα και πουλάς παραμύθι με δράκους έκφρασης, contents κλπ. Δηλαδή γνωστός χωρίς λόγο. Αποφεύγω τη λέξη διάσημος, γιατί σημαίνει κάτι που κέρδισες προσφέροντας κάτι πραγματικό.

Ωραία, μείνε και πιες το κρασάκι των social media για να κάνεις κεφάλι και να νομίζεις ότι είσαι κάτι. Ακούστε, είστε ό,τι και όλοι οι άλλοι. Το μόνο που μπορεί να σε κάνει διαφορετικό είναι η αίσθηση του εαυτού σου, όχι μόνο μέσα από τους άλλους, αλλά η αίσθηση που σου δίνει η παρουσία του Θεού μέσα σου. Και τότε ίσως κάνεις κάποιο content χρήσιμο για τη μικρή ή μεγάλη φούσκα που σε παρακολουθεί.

Kαι αυτό γιατί θα γράφεις και θα εκφράζεσαι από χαρά και ευχαρίστηση που θες να μοιραστείς και να μοιράσεις, και όχι από το σύνδρομο “είμαι ο τάδε”.

Ξέρω, δεν αρέσουν όλα αυτά, αλλά δεν είπα κάτι που δεν ξέρεις και στο λέω όχι για να μην πιεις το κρασί αυτό των social media, αλλά για να μην πιεις πολύ. Και πάλι δεν τρέχει τίποτα, εγώ είπα μια άποψη, εσύ παραμυθιάσου όπως σου αρέσει.

Συντάκτης: Στέλιος Νικολαΐδης

Rate it

Σχολιάστε το άρθρο (0)

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


[wpens_easy_newsletter firstname="no" lastname="no" button_text="Εγγραφή"]

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

0%