Στέλιος Νικολαΐδης

ΤΑΥΓΕΤΟΣ-ΟΛΥΜΠΟΣ ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΟΡΦΕΣ ΠΟΥ ΣΧΗΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ;

today17 Σεπτεμβρίου, 2021

Background
share close

1) ΓΛΥΠΤΑ

Για να πούμε με βεβαιότητα ότι πρόκειται για ανθρώπινες κατασκευές θα πρέπει να γίνουν μελέτες που να αφορούν την πλαστικότητα αυτών των προσώπων. Δηλαδή να μην υπάρχει δυσαναλογία στις αποστάσεις των ματιών γύρω από την μύτη, των αυτιών. Να υπάρχει αναλογία μύτης, στόματος, μετώπου κλπ.

2) ΠΑΡΕΙΔΩΛΙΑ

Ένας φυσικός σχηματισμός που στα μάτια μας θυμίζει ένα πρόσωπο. Αυτό είναι φυσικό να συμβαίνει καθώς ήδη από την γέννησή μας ο εγκέφαλός μας είναι προγραμματισμένος να αναγνωρίζει άμεσα πρόσωπα. Μεγαλώνοντας ο άνθρωπος, αυτός ο μηχανισμός αναγνώρισης γίνεται τόσο αποτελεσματικός που μπορεί να ξεχωρίσει εύκολα ένα πρόσωπο ανάμεσα από άλλες λεπτομέρειες. Από μία παιδική ζωγραφιά (ένας κύκλος για κεφάλι, τελίτσες για μάτια, και απλές γραμμές που σχηματίζουν το υπόλοιπο σώμα) μέχρι του να βλέπουμε πρόσωπα ή ανθρώπινες φιγούρες εκεί που δεν υπάρχουν, καθώς υποσυνείδητα προσπαθούμε να δούμε ένα πρόσωπο, μόνο από σκιές και φως (Carl Sagan).

3) Ο ΤΟΠΟΣ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ

Αρχαίοι λαοί θεωρούσαν την Φύση ως ένθεη και ζωντανή, ολοζώντανη, ως νου.

Έχει λεχθεί, επίσης, ότι ένας τόπος καταγράφει και αναπαράγει γεγονότα (όπως π.χ. οι Δροσουλίτες). Ενδεχομένως, λοιπόν, η Φύση να μπορεί και να δημιουργήσει ως καλλιτέχνης, ειδικά σε έναν χώρο που από τους ανθρώπους ανέκαθεν θεωρούνταν ιερός.

Μπορεί να υποστηριχτεί, λοιπόν, ότι όλες αυτές οι μορφές αποτελούν μία φυσική αντίδραση-εναντίωση του βράχου σε κάποιες καταστάσεις. Καθώς θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο τόπος αυτός είχε μία συγκεκριμένη προσωπικότητα…

Δηλαδή, όταν ο Παρθενώνας μετατράπηκε σε εκκλησία της Αγίας Σοφίας, επί Ιουστινιανού και αργότερα της Θεοτόκου, ο βράχος θέλησε -και με την βοήθεια των καιρικών φαινομένων- να αποτυπώσει την άποψή του σχηματίζοντας με τα χρόνια τις μορφές αυτές προκειμένου να δηλώσει την αντίθεσή του. Αυτές οι μορφές, ενδεχομένως, αργότερα αλλοιώθηκαν είτε κατά την εκστρατεία του Ενετού Φραγκίσκου Μοροζίνη το 1867 ή κατά τις καταστροφές που έλαβαν χώρα κατά την περίοδο της ελληνικής επανάστασης.

Συντάκτης: Στέλιος Νικολαΐδης

Rate it

Σχολιάστε το άρθρο (0)

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


[wpens_easy_newsletter firstname="no" lastname="no" button_text="Εγγραφή"]

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

0%