- 210 97 100 98
- [email protected]
- 698 98 60 147
NGradio So good... like you
Η Γκρενόμπλ είναι μία πανέμορφη πόλη, νοτιοανατολικά της Γαλλίας. Χτισμένη κάτω από το παλαιό κάστρο της Βαστίλλης, την αποκαλούν και «Η πρωτεύουσα των Άλπεων» επειδή λίγα χιλιόμετρα έξω από την πόλη, ορθώνονται οι κορυφές των Γαλλικών Άλπεων με ύψος άνω των 3000 μέτρων.
Σε αυτή την πανέμορφη πόλη, με τον ποταμό Ιζέρ να περνάει μπροστά της και να πρασινίζει τη φύση, γεννήθηκε το συγκρότημα
“Bend The Future”.
Γράφει η Χαρούλα Νικολαΐδου
Can Yildirim: κιθάρα και φωνή
Pierre–Jean Ménabé: σαξόφωνο
Rémi Pouchain: μπάσο
Piel Pawlowski: τύμπανα
Samy Chebre: πλήκτρα/πιάνο
Οι Bend The Future σχηματίστηκαν το 2019. Ακούγονται όπως θα φανταζόμουν εγώ έναν σύγχρονο Canterbury Sound των 60’s/70s. Ωραίο μελωδικό progressive με jazz στοιχεία, κατά βάση ορχηστρικό, με στιγμές από τραγούδι, όπως το συναντάμε για παράδειγμα στους δίσκους των Camel · απαλά φωνητικά, απλά και σύντομα.
‘Έχουν κυκλοφορήσει δύο άλμπουμ, το “Pendellösung” (2019) και το “Without Notice” (2021). To πρώτο μάλιστα, κυκλοφόρησε από την ελληνική Sound Effect Records.
Αδιαμφισβήτητα την χαρακτηριστική ταυτότητα του σχήματος, δίνει ο σαξοφωνίστας Pierre-Jean Ménabé ή απλά Peja, ο οποίος έχει παιδεία πάνω στην ανατολική ευρωπαϊκή μουσική. Ο ίδιος λέει:
«Γνώρισα την παραδοσιακή μουσική της Σερβίας και της Ρουμανίας από Γάλλους και Σέρβους μουσικούς. Αντλώ έμπνευση από βαλκανικές μπάντες χάλκινων πνευστών, όπως για παράδειγμα τους Boban Markovic και Ekrem Mamutovic. Συμμετέχω και σε μία πάντα με χάλκινα πνευστά στο Παρίσι, καθώς είναι μία μουσική που αγαπώ ιδιαίτερα».
Οι μελωδίες των Bend The Future αναπτύσσονται αβίαστα πάνω σε πολύπλοκες ρυθμικές εναλλαγές ( 9/8 σε 7/8, μετά σε απλά τριάρια κλπ), χωρίς όμως να δυσκολεύουν τον ακροατή. Όλα κυλούν αβίαστα, με πολλή μελωδικότητα και ενέργεια:
«Όταν συνθέτουμε ένα κομμάτι, ακολουθούμε την ίδια διαδικασία: μία «διάθεση» έρχεται να εκφραστεί με ένα riff και θέλουμε να πάμε κάπου με αυτή την πρώτη ιδέα. Το δυνατό μας στοιχείο είναι ότι φτιάχνουμε πιασάρικες μελωδίες πάνω σε πολύπλοκους ρυθμούς. Επίσης δουλεύουμε πολύ πάνω στη δημιουργία αντιθέσεων, όπως δηλαδή η ένταση και μετά η χαλάρωση. Πιστεύουμε ότι είμαστε σε καλό δρόμο».
Ο μεγαλύτερος της παρέας και ο βασικός πυρήνας του συγκροτήματος, είναι ο Can Yildirim, τουρκικής καταγωγής και 32 ετών (οι υπόλοιποι μουσικοί είναι μεταξύ 24 και 26 ετών). Ο Can είναι εκείνος που έχει γράψει ουσιαστικά τα κομμάτια των δύο δίσκων. Μας εξηγεί:
«Μέχρι τη δημιουργία του τρίτου δίσκου, συνέθεσα όλα τα κομμάτια μαζί με όλα τα όργανα, εκτός από τα σόλο του σαξοφώνου και οι υπόλοιποι προσέθεσαν το κομμάτι τους κατά τη διάρκεια των προβών. Όλη αυτή η διαδικασία είναι και το αποτέλεσμα των κομματιών που υπάρχουν στους δύο δίσκους. Στον δεύτερο δίσκο «Without Notice” ο Samy έγραψε τα βασικά πιανιστικά μέρη στα «Lost In Time” και “Clausa”, που αποτελούν και μεγάλο μέρος των κομματιών».
Προς μεγάλη μου έκπληξη, οι μουσικοί δεν γνωρίζονταν πολύ καιρό, όταν μπήκαν να ηχογραφήσουν τον πρώτο δίσκο το 2019.
«Όλα ήταν φρέσκα και καινούρια για μας. Κάναμε πάρα πολλές πρόβες τον πρώτο χρόνο και αυτό τελικά απέδωσε».
…και με το παραπάνω, καθώς το αποτέλεσμα είναι σφιχτό και καλοδουλεμένο.
Ο κάθε ένας από τους μουσικούς, έχει ταλέντο και υψηλές δεξιότητες. Ο Samy Chebre (πιάνο), είναι φοιτητής σε μουσική σχολή στο Παρίσι και η καταγωγή του είναι από την Αλγερία. Η συμβολή του στον δεύτερο δίσκο όπως προαναφέρθηκε, είναι καθοριστική. Ακούστε την εισαγωγή στο Lost In Time, εναρκτήριο κομμάτι του δεύτερου δίσκου και το σόλο στα πλήκτρα που ακολουθεί. Ενδιαφέρον έχουν οι επιρροές-αγάπες του μουσικού: Boards of Canada, Tigran Hamasyan (Jazz), Kurt Ronsenwinkel (Jazz) , Brad Mehldau (Jazz).
Η ρυθμική βάση της μπάντας, Rémi Po
uchain (μπάσο) και Piel Pawlowski (τύμπανα) είναι άψογη, με έναν ντράμερ να αποδίδει τα μέγιστα. Πραγματικά πολύ δυνατός.
Ο Rémi, στην ερώτηση για μουσικές επιρροές και αγάπες, απαντάει μεταξύ πολλών άλλων: Led Zeppelin, Ryo Fukui (Jazz), Daft Punk, Prodigy. Ενώ ο Piel αναφέρεται στους ντράμερ: Richard Spaven (Trip Hop, Jazz, Post Rock), Eric Moore ( Suicidal Tendencies ) και στους Deftones αλλά και τους Slift.
Πολλές επιρροές δηλαδή από πολλούς και διαφορετικούς χώρους, όπως συμβαίνει συνήθως σε μία μπάντα. Μία κοινή τους αγάπη είναι οι Gösta Berlings Saga:
«Όλοι μας αγαπάμε τους Gösta Berlings Saga την απίθανη μπάντα από τη Σουηδία. Είμασταν πολύ κοντά στο να παίξουμε μαζί τους στη Γαλλία και αυτό θα ήταν και η πραγματοποίηση ενός μεγάλου ονείρου. Αλλά όλα αναβλήθηκαν λόγω πανδημίας».
«Ο Can έζησε στην πόλη Otaniemi στη Φινλανδία για έξι μήνες, το 2011. Το τραγούδι γράφτηκε μία ηλιόλουστη μέρα του Μαΐου όπου η γύρη έπεφτε από τα δέντρα που κύκλωναν τη λίμνη και σου έδινε την εντύπωση ότι ακόμα χιόνιζε στη Φινλανδία. Το κομμάτι ήταν για αρκετό καιρό μοναχό του και τελικά, η μοίρα του ήταν να πάρει σάρκα και οστά μέσα από τους Bend The Future».
«Το βασικό κιθαριστικό μέρος του κομματιού γράφτηκε από τον ξάδερφο του Can, τον Alper Yildirim όταν ήταν φαντάρος στην τουρκική πόλη Mus, καθώς ήταν στη σκοπιά και κοίταζε από ψηλά τα απέραντα χιονισμένα χωράφια να αγγίζουν τον ορίζοντα. Ταίριαζε πολύ με την ατμόσφαιρα του Without Notice. Σκεφτήκαμε πως θα ταίριαζε και με το ανατολικό ευρωπαϊκό παίξιμο του Peja στο σαξόφωνο και έτσι μας το παραχώρησε για το δίσκο μας. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα».
«Τα «concept» που δίνουμε στους δίσκους μας προέρχονται από τη μουσική. Και στους δύο δίσκους το περιεχόμενο πήρε την τελική του μορφή αφού τελειώσαμε τη μουσική σύνθεση όπου τότε προστέθηκαν και οι στίχοι. Ίσως το concept του “Without Notice” να ήταν πολύ πιο ξεκάθαρο από του “Pendellösung”, διότι τα περισσότερα από τα κομμάτια γράφτηκαν την περίοδο της πρώτης καραντίνας στη Γαλλία. Οπότε η όλη αίσθηση του άλμπουμ ήταν αυτή πως ξαφνικά πολλά μπορεί να συμβούν χωρίς να το πάρουμε είδηση (without notice)! Ακόμα και ο αέρας που αναπνέουμε μπορεί να γίνει πολυτέλεια. Οπότε, είναι προσωπική μας ευθύνη, εκτιμώντας τα πράγματα που έχουμε, να αντιλαμβανόμαστε την προσωπική αλλά και την κοινωνική διάσταση της απομόνωσης και της στέρησης.
Το άλμπουμ «Pendellösung» έχει ένα πιο προσωπικό περιεχόμενο. Αφηγείται την ιστορία ενός ερημίτη σε ένα απομονωμένο δάσος. Ο ερημίτης καταγράφει τις αναμνήσεις του για να τις δώσει σε ένα αγαπημένο, άγνωστο πρόσωπο. Ο δίσκος μέσα από τη μουσική, εξερευνά έννοιες όπως η απομόνωση, η προσμονή και η αφύπνιση.
Σχετικά με την παραγωγή, και στα δύο άλμπουμ τη μίξη την έκανα ο ίδιος (Can) (εκτός από το Lost in Time). Η βασική διαφορά ανάμεσα στους δύο δίσκους είναι το περιβάλλον της ηχογράφησης. Χρησιμοποιήσαμε καλύτερα μικρόφωνα και καλύτερο περιβάλλον ηχογράφησης. Και τέλος, λόγω της εμπειρίας που αποκτήσαμε από τον πρώτο δίσκο, γνωρίζαμε πως να ηχογραφήσουμε πιο σωστά συγκεκριμένα μουσικά μέρη».
«Μέχρι στιγμής έχουμε παίξει μόνο στη Grenoble και τη Lyon. Εξαιτίας της πανδημίας, ακυρώσαμε τις εμφανίσεις μας στην πόλη Bordeaux (Γαλλία) και την Τουρκία. Γενικά η πανδημία εμφανίστηκε την εποχή που θα ξεκινούσαμε συστηματικά live, αλλά δεν πειράζει διότι έτσι δημιουργήσαμε κι άλλα κομμάτια όπως και άλμπουμ. Εννοείται και θέλουμε να παίξουμε στην Ευρώπη και ειδικά στην Ελλάδα».
«Αν κρίνουμε από το Spotify, το κοινό που μας παρακολουθεί αποτελείται από άνδρες μεγάλης ηλικίας (γέλια). Στα live το κοινό είναι νεανικό. Έχει πλάκα γιατί ο κόσμος προσπαθεί να χορέψει σε ρυθμούς που οι δυτικοευρωπαίοι δεν είναι συνηθισμένοι. Αλλά σε γενικές γραμμές η αποδοχή της μουσικής μας είναι θετική. Είχαμε και sing along σε μία από τις τελευταίες μας συναυλίες, και το συναίσθημα ήταν πραγματικά μοναδικό».
«Θέλουμε να δημιουργήσουμε όσο περισσότερη μουσική μπορούμε. Ξέρουμε ότι έχουμε να δώσουμε πολλά ακόμα. Εξελισσόμαστε σαν μουσική οντότητα και έχουμε καταλάβει πως ο μόνος τρόπος για να συνεχιστεί αυτό είναι να μην επαναπαυόμαστε. Επίσης, δουλεύουμε πολύ τον live ήχο μας, ο οποίος σηκώνει ακόμα βελτίωση. Θέλουμε να παίξουμε σε όσες περισσότερες περιοχές γίνεται και να μοιραστούμε τη μουσική μας με τον κόσμο που έχει αγοράσει τη δουλειά μας, από όλο τον κόσμο. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους μουσικόφιλους από τη Βραζιλία και την Ιαπωνία που μας έχουν στηρίξει πολύ».
«Ακόμα δεν έχει οριστεί ημερομηνία κυκλοφορίας, αλλά θέλουμε να βγει το 2022. Οι ηχογραφήσεις έχουν τελειώσει. Τελειώνει και η μίξη οπότε αυτό που μένει είναι το mastering, η επιμέλεια του εξωφύλλου και η τύπωση.
Θα κυκλοφορήσουμε κάποια κομμάτια στους επόμενους μήνες. Αυτή τη φορά δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιο κόνσεπτ. Υπάρχει όμως αρκετή εξέλιξη στον ήχο μας καθώς έχουμε εξερευνήσει διαφορετικούς ήχους δουλεύοντας τους μέσα από μία νέα προσέγγιση. Το αποτέλεσμα που έχει βγει μας αρέσει. Ευχόμαστε να αρέσει και στους ακροατές μας».
Album:
Pendellösung 2019
Without Notice 2021
Singles:
Uncertainty 2020
Otaniemi 2020
Clausa 2021
Lost in Time (Live) 2021
Dare to Stay 2022
Ακολουθήστε τους Bend The Future
Youtube || Instagram || Facebook || Bandcamp
Συντάκτης: New Generation Radio
BEND THE FUTURE ΔΙΣΚΟΠΩΛΕΙΟΝ Η ΧΑΡΙΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΧΑΡΟΥΛΑ ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ
Μουσικές από την παγκόσμια σκηνή του παρελθόντος και του παρόντος... με τη Χαρούλα Νικολαΐδου
close
Δευτέρα - Παρασκευή
15:00 - 18:00
με την Φαία Στάινερ
18:00 - 20:00
Κάθε Πέμπτη
21:00 - 23:00
Δευτέρα - Παρασκευή
23:00 - 23:59
Δευτέρα - Παρασκευή
15:00 - 18:00
COPYRIGHT 2020. NGRADIO
Σχολιάστε το άρθρο (0)