Η Γκρενόμπλ είναι μία πανέμορφη πόλη, νοτιοανατολικά της Γαλλίας. Χτισμένη κάτω από το παλαιό κάστρο της Βαστίλλης, την αποκαλούν και «Η πρωτεύουσα των Άλπεων» επειδή λίγα χιλιόμετρα έξω από την πόλη, ορθώνονται οι κορυφές των Γαλλικών Άλπεων με ύψος άνω των 3000 μέτρων.
Σε αυτή την πανέμορφη πόλη, με τον ποταμό Ιζέρ να περνάει μπροστά της και να πρασινίζει τη φύση, γεννήθηκε το συγκρότημα
Pierre-Jean Ménabé, Piel Pawlowski, Can Yildirim, Samy Chebre, Rémi Pouchain
CanYildirim: κιθάρα και φωνή
Pierre–JeanMénabé: σαξόφωνο
RémiPouchain: μπάσο
PielPawlowski: τύμπανα
SamyChebre: πλήκτρα/πιάνο
Οι Bend The Future σχηματίστηκαν το 2019. Ακούγονται όπως θα φανταζόμουν εγώ έναν σύγχρονο Canterbury Sound των 60’s/70s. Ωραίο μελωδικό progressive με jazz στοιχεία, κατά βάση ορχηστρικό, με στιγμές από τραγούδι, όπως το συναντάμε για παράδειγμα στους δίσκους των Camel · απαλά φωνητικά, απλά και σύντομα.
‘Έχουν κυκλοφορήσει δύο άλμπουμ, το “Pendellösung” (2019) και το “WithoutNotice” (2021). To πρώτο μάλιστα, κυκλοφόρησε από την ελληνική Sound Effect Records.
Αδιαμφισβήτητα την χαρακτηριστική ταυτότητα του σχήματος, δίνει ο σαξοφωνίστας Pierre-Jean Ménabé ή απλά Peja, ο οποίος έχει παιδεία πάνω στην ανατολική ευρωπαϊκή μουσική. Ο ίδιος λέει:
«Γνώρισα την παραδοσιακή μουσική της Σερβίας και της Ρουμανίας από Γάλλους και Σέρβους μουσικούς. Αντλώ έμπνευση από βαλκανικές μπάντες χάλκινων πνευστών, όπως για παράδειγμα τους BobanMarkovic και EkremMamutovic. Συμμετέχω και σε μία πάντα με χάλκινα πνευστά στο Παρίσι, καθώς είναι μία μουσική που αγαπώ ιδιαίτερα».
Οι μελωδίες των Bend The Future αναπτύσσονται αβίαστα πάνω σε πολύπλοκες ρυθμικές εναλλαγές ( 9/8 σε 7/8, μετά σε απλά τριάρια κλπ), χωρίς όμως να δυσκολεύουν τον ακροατή. Όλα κυλούν αβίαστα, με πολλή μελωδικότητα και ενέργεια:
«Όταν συνθέτουμε ένα κομμάτι, ακολουθούμε την ίδια διαδικασία: μία «διάθεση» έρχεται να εκφραστεί με ένα riff και θέλουμε να πάμε κάπου με αυτή την πρώτη ιδέα. Το δυνατό μας στοιχείο είναι ότι φτιάχνουμε πιασάρικες μελωδίες πάνω σε πολύπλοκους ρυθμούς. Επίσης δουλεύουμε πολύ πάνω στη δημιουργία αντιθέσεων, όπως δηλαδή η ένταση και μετά η χαλάρωση. Πιστεύουμε ότι είμαστε σε καλό δρόμο».
Ο μεγαλύτερος της παρέας και ο βασικός πυρήνας του συγκροτήματος, είναι ο Can Yildirim, τουρκικής καταγωγής και 32 ετών (οι υπόλοιποι μουσικοί είναι μεταξύ 24 και 26 ετών). Ο Can είναι εκείνος που έχει γράψει ουσιαστικά τα κομμάτια των δύο δίσκων. Μας εξηγεί:
«Μέχρι τη δημιουργία του τρίτου δίσκου, συνέθεσα όλα τα κομμάτια μαζί με όλα τα όργανα, εκτός από τα σόλο του σαξοφώνου και οι υπόλοιποι προσέθεσαν το κομμάτι τους κατά τη διάρκεια των προβών. Όλη αυτή η διαδικασία είναι και το αποτέλεσμα των κομματιών που υπάρχουν στους δύο δίσκους. Στον δεύτερο δίσκο «WithoutNotice” ο Samy έγραψε τα βασικά πιανιστικά μέρη στα «LostInTime” και “Clausa”, που αποτελούν και μεγάλο μέρος των κομματιών».
Προς μεγάλη μου έκπληξη, οι μουσικοί δεν γνωρίζονταν πολύ καιρό, όταν μπήκαν να ηχογραφήσουν τον πρώτο δίσκο το 2019.
«Όλα ήταν φρέσκα και καινούρια για μας. Κάναμε πάρα πολλές πρόβες τον πρώτο χρόνο και αυτό τελικά απέδωσε».
…και με το παραπάνω, καθώς το αποτέλεσμα είναι σφιχτό και καλοδουλεμένο.
Ο κάθε ένας από τους μουσικούς, έχει ταλέντο και υψηλές δεξιότητες. Ο SamyChebre (πιάνο), είναι φοιτητής σε μουσική σχολή στο Παρίσι και η καταγωγή του είναι από την Αλγερία. Η συμβολή του στον δεύτερο δίσκο όπως προαναφέρθηκε, είναι καθοριστική. Ακούστε την εισαγωγή στο Lost In Time, εναρκτήριο κομμάτι του δεύτερου δίσκου και το σόλο στα πλήκτρα που ακολουθεί. Ενδιαφέρον έχουν οι επιρροές-αγάπες του μουσικού: Boards of Canada, Tigran Hamasyan (Jazz), Kurt Ronsenwinkel (Jazz) , Brad Mehldau (Jazz).
Η ρυθμική βάση της μπάντας, Rémi Po
uchain (μπάσο) και Piel Pawlowski (τύμπανα) είναι άψογη, με έναν ντράμερ να αποδίδει τα μέγιστα. Πραγματικά πολύ δυνατός.
Ο Rémi, στην ερώτηση για μουσικές επιρροές και αγάπες, απαντάει μεταξύ πολλών άλλων: Led Zeppelin, Ryo Fukui (Jazz), Daft Punk, Prodigy. Ενώ ο Piel αναφέρεται στους ντράμερ: Richard Spaven (Trip Hop, Jazz, Post Rock), Eric Moore ( Suicidal Tendencies ) και στους Deftones αλλά και τους Slift.
Πολλές επιρροές δηλαδή από πολλούς και διαφορετικούς χώρους, όπως συμβαίνει συνήθως σε μία μπάντα. Μία κοινή τους αγάπη είναι οι Gösta Berlings Saga:
«Όλοι μας αγαπάμε τους GöstaBerlingsSaga την απίθανη μπάντα από τη Σουηδία. Είμασταν πολύ κοντά στο να παίξουμε μαζί τους στη Γαλλία και αυτό θα ήταν και η πραγματοποίηση ενός μεγάλου ονείρου. Αλλά όλα αναβλήθηκαν λόγω πανδημίας».
Βουτιά στον κόσμο των Bend The Future
Το single “Otaniemi”
«Ο Can έζησε στην πόλη Otaniemi στη Φινλανδία για έξι μήνες, το 2011. Το τραγούδι γράφτηκε μία ηλιόλουστη μέρα του Μαΐου όπου η γύρη έπεφτε από τα δέντρα που κύκλωναν τη λίμνη και σου έδινε την εντύπωση ότι ακόμα χιόνιζε στη Φινλανδία. Το κομμάτι ήταν για αρκετό καιρό μοναχό του και τελικά, η μοίρα του ήταν να πάρει σάρκα και οστά μέσα από τους Bend The Future».
Το νοσταλγικό και μελαγχολικό κομμάτι “ Mus” από τον δίσκο Without Notice
«Το βασικό κιθαριστικό μέρος του κομματιού γράφτηκε από τον ξάδερφο του Can, τον Alper Yildirim όταν ήταν φαντάρος στην τουρκική πόλη Mus, καθώς ήταν στη σκοπιά και κοίταζε από ψηλά τα απέραντα χιονισμένα χωράφια να αγγίζουν τον ορίζοντα. Ταίριαζε πολύ με την ατμόσφαιρα του Without Notice. Σκεφτήκαμε πως θα ταίριαζε και με το ανατολικό ευρωπαϊκό παίξιμο του Peja στο σαξόφωνο και έτσι μας το παραχώρησε για το δίσκο μας. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα».
Οι δύο δίσκοι
«Τα «concept» που δίνουμε στους δίσκους μας προέρχονται από τη μουσική. Και στους δύο δίσκους το περιεχόμενο πήρε την τελική του μορφή αφού τελειώσαμε τη μουσική σύνθεση όπου τότε προστέθηκαν και οι στίχοι. Ίσως το concept του “Without Notice” να ήταν πολύ πιο ξεκάθαρο από του “Pendellösung”, διότι τα περισσότερα από τα κομμάτια γράφτηκαν την περίοδο της πρώτης καραντίνας στη Γαλλία. Οπότε η όλη αίσθηση του άλμπουμ ήταν αυτή πως ξαφνικά πολλά μπορεί να συμβούν χωρίς να το πάρουμε είδηση (without notice)! Ακόμα και ο αέρας που αναπνέουμε μπορεί να γίνει πολυτέλεια. Οπότε, είναι προσωπική μας ευθύνη, εκτιμώντας τα πράγματα που έχουμε, να αντιλαμβανόμαστε την προσωπική αλλά και την κοινωνική διάσταση της απομόνωσης και της στέρησης.
Το άλμπουμ «Pendellösung» έχει ένα πιο προσωπικό περιεχόμενο. Αφηγείται την ιστορία ενός ερημίτη σε ένα απομονωμένο δάσος. Ο ερημίτης καταγράφει τις αναμνήσεις του για να τις δώσει σε ένα αγαπημένο, άγνωστο πρόσωπο. Ο δίσκος μέσα από τη μουσική, εξερευνά έννοιες όπως η απομόνωση, η προσμονή και η αφύπνιση.
Σχετικά με την παραγωγή, και στα δύο άλμπουμ τη μίξη την έκανα ο ίδιος (Can) (εκτός από το Lost in Time). Η βασική διαφορά ανάμεσα στους δύο δίσκους είναι το περιβάλλον της ηχογράφησης. Χρησιμοποιήσαμε καλύτερα μικρόφωνα και καλύτερο περιβάλλον ηχογράφησης. Και τέλος, λόγω της εμπειρίας που αποκτήσαμε από τον πρώτο δίσκο, γνωρίζαμε πως να ηχογραφήσουμε πιο σωστά συγκεκριμένα μουσικά μέρη».
Τα live
«Μέχρι στιγμής έχουμε παίξει μόνο στη Grenoble και τη Lyon. Εξαιτίας της πανδημίας, ακυρώσαμε τις εμφανίσεις μας στην πόλη Bordeaux (Γαλλία) και την Τουρκία. Γενικά η πανδημία εμφανίστηκε την εποχή που θα ξεκινούσαμε συστηματικά live, αλλά δεν πειράζει διότι έτσι δημιουργήσαμε κι άλλα κομμάτια όπως και άλμπουμ. Εννοείται και θέλουμε να παίξουμε στην Ευρώπη και ειδικά στην Ελλάδα».
Το κοινό
«Αν κρίνουμε από το Spotify, το κοινό που μας παρακολουθεί αποτελείται από άνδρες μεγάλης ηλικίας (γέλια). Στα live το κοινό είναι νεανικό. Έχει πλάκα γιατί ο κόσμος προσπαθεί να χορέψει σε ρυθμούς που οι δυτικοευρωπαίοι δεν είναι συνηθισμένοι. Αλλά σε γενικές γραμμές η αποδοχή της μουσικής μας είναι θετική. Είχαμε και sing along σε μία από τις τελευταίες μας συναυλίες, και το συναίσθημα ήταν πραγματικά μοναδικό».
Στόχοι για το μέλλον
«Θέλουμε να δημιουργήσουμε όσο περισσότερη μουσική μπορούμε. Ξέρουμε ότι έχουμε να δώσουμε πολλά ακόμα. Εξελισσόμαστε σαν μουσική οντότητα και έχουμε καταλάβει πως ο μόνος τρόπος για να συνεχιστεί αυτό είναι να μην επαναπαυόμαστε. Επίσης, δουλεύουμε πολύ τον live ήχο μας, ο οποίος σηκώνει ακόμα βελτίωση. Θέλουμε να παίξουμε σε όσες περισσότερες περιοχές γίνεται και να μοιραστούμε τη μουσική μας με τον κόσμο που έχει αγοράσει τη δουλειά μας, από όλο τον κόσμο. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους μουσικόφιλους από τη Βραζιλία και την Ιαπωνία που μας έχουν στηρίξει πολύ».
Τρίτος δίσκος
«Ακόμα δεν έχει οριστεί ημερομηνία κυκλοφορίας, αλλά θέλουμε να βγει το 2022. Οι ηχογραφήσεις έχουν τελειώσει. Τελειώνει και η μίξη οπότε αυτό που μένει είναι το mastering, η επιμέλεια του εξωφύλλου και η τύπωση.
Θα κυκλοφορήσουμε κάποια κομμάτια στους επόμενους μήνες. Αυτή τη φορά δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιο κόνσεπτ. Υπάρχει όμως αρκετή εξέλιξη στον ήχο μας καθώς έχουμε εξερευνήσει διαφορετικούς ήχους δουλεύοντας τους μέσα από μία νέα προσέγγιση. Το αποτέλεσμα που έχει βγει μας αρέσει. Ευχόμαστε να αρέσει και στους ακροατές μας».
Σαράντα χρόνια πορείας γιορτάζει φέτος το θρυλικό μουσικό σύνολο «Χάνομαι γιατί ρεμβάζω» και κυκλοφορεί την δέκατη τέταρτη δισκογραφική του δουλειά, τη συλλογή τραγουδιών «Ιάμβη» πάνω σε στίχους Ελλήνων Ιαμβογράφων, σε μετάφραση του Γιάννη Δάλλα. Με τα χοντρά της αστεία η θεράπαινα Ιάμβη, κατά την ομηρική διήγηση, έκανε την απαρηγόρητη για το χαμό της κόρης της Περσεφόνης, θεά Δήμητρα, να χαμογελάσει... Η μαρτυρία αυτή φέρεται σαν μια από τις ετυμολογίες της […]
Ελληνική έντεχνη μουσική με σχολιασμό σε νέα από όλο τον κόσμο, τη διασκέδαση και τον πολιτισμό. Με την Άννα-Μαρία Νικολαΐδου, τη Βασιλεία Περόγλου, τη Χαρούλα Νικολαΐδου και τη Φαία Στάινερ.
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Σχολιάστε το άρθρο (0)