NG Συνεντεύξεις

Συνέντευξη από τον Bror Gunnar Jansson: One-man-band, ηλεκτρισμός, σκοτάδι και ομορφιά.

today2 Μαρτίου, 2020

Background
share close

Ο Bror Gunnar Jansson είναι μουσικός από τη Σουηδία. Μεγάλωσε μέσα στη μουσική, μιας και ο πατέρας του είναι τζαζ μπασίστας, διάσημος και με συμμετοχές με πολύ γνωστά ονόματα του χώρου. Έχει αυτό – εκπαιδευτεί στο να παίζει κιθάρα, ντραμς και να τραγουδάει ταυτόχρονα, ως one-man band. Από το 2012 έχει κυκλοφορήσει τέσσερα άλμπουμ με δικές του συνθέσεις αλλά και διασκευές γνωστών λαϊκών αμερικανικών τραγουδιών, καθώς και blues.

Η τραχιά του φωνή, η θεατρικότητα του πάνω στη σκηνή, το vintage ντύσιμο και τα τραγούδια του από μόνα τους, είναι μία ισχυρή οπτική και ακουστική εικόνα, την οποία έχουμε την ευκαιρία να την απολαύσουμε από κοντά. Και τέτοιες ευκαιρίες σπανίζουν.

Με αφορμή την επίσκεψή του λοιπόν στην Ελλάδα και τη συναυλία του την Πέμπτη 5 Μαρτίου στον Σταυρό Του Νότου μας παραχώρησε μία όμορφη συνέντευξη και μιλάει για αυτά που αγαπάει, τις εμμονές του και τα μουσικά του όργανα.

Έχεις έντονη θεατρικότητα πάνω στη σκηνή. Ακόμα και ο τρόπος που ντύνεσαι θυμίζει θεατρική παράσταση.

Σε ευχαριστώ. Νομίζω πως η βάση σε όλο αυτό είναι πως μου αρέσει να εκφράζομαι μέσα από την ένδυση όσο μου αρέσει και μέσα από τη μουσική. Πολύ συχνά όταν πάω κάπου, προσπαθώ να βρίσκω χρόνο να πηγαίνω σε παζάρια και σε καταστήματα με μεταχειρισμένα ρούχα. Επίσης είναι πολύ σημαντικό για μένα να δείχνω στο κοινό ότι εκτιμώ πολύ το γεγονός πως έρχεται για μένα. Είναι ένας τρόπος για να δείξω πόσο σημαντικό είναι και για μένα.

Η επαφή σου με τα μπλουζ (blues) είναι μία σχέση για σένα που σε οδηγεί σε μία έκφραση προσωπική, που κανένα άλλο είδος μουσικής δεν σε οδηγεί;

Μάλλον όχι. Δεν είμαι blues μουσικός. Είμαι ένας καλλιτέχνης που παίζει μία ανάμιξη διαφόρων ειδών και που προσπαθεί απλά να κάνει μουσική, να παράξει τέχνη. Από την άλλη βέβαια, έχω βαθιές επιρροές από την αμερικανική λαϊκή μουσική. Παρόλα αυτά στη μουσική μου μπορείς να ακούσεις πολλά διαφορετικά είδη μουσικής από όλον τον κόσμο. Και αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό για μένα για να δημιουργώ μουσική. Να μην κολλάω σε έναν “ήχο” και έναν τρόπο έκφρασης. Μου αρέσει η ποικιλία στη μουσική.

Μίλησέ μας για τα μουσικά πράγματα της χώρας σου. Βρήκες ανταπόκριση μέσα στην πατρίδα σου σε σχέση με τη μουσική σου; Ταξιδεύοντας τον κόσμο, βρήκες κάπου το “ιδανικό” κοινό, αν υπάρχει βέβαια αυτό;

Μάλλον είναι αδύνατο να είσαι ο προφήτης μέσα στην ίδια σου την πατρίδα. Ειδικά όταν δεν ταιριάζεις με το πως θα έπρεπε να είσαι σε σχέση με τη Σουηδική μουσική βιομηχανία. Η Σουηδία είναι μία μικρή χώρα, οπότε για την μη εμπορική μου μουσική, ο κόπος είναι τεράστιος. Ήμουν πολύ τυχερός ώστε να γνωρίσω ανθρώπους στη ζωή μου που μου έδωσαν τη δυνατότητα να ζω από τη μουσική μου. Υπάρχουν όμως τόσοι πολλοί που δεν είχαν την ίδια τύχη με εμένα. Θα έλεγα ότι έχω ζήσει το “ιδανικό” κοινό αρκετές φορές στην καριέρα μου. Αυτό μπορεί να συμβεί σε οποιοδήποτε live σε οποιοδήποτε μέρος στον κόσμο. Το ιδανικό κοινό κατά τη γνώμη μου είναι ένας συνδυασμός πολύ καλών ακροατών, οι οποίοι θα είναι πολύ ήσυχοι στα ήρεμα τραγούδια, αλλά επίσης θα φωνάξουν και θα εκτιμήσουν και τα πιο άγρια τραγούδια όπως και τα τα ενδιάμεσα φυσικά.

Πόσους δίσκους 78 στροφών ή ηχογραφήσεις από τις δεκαετίες 20 και 30 έχεις ακούσει; Υπάρχει κάτι μέσα σε αυτή τη μουσική που να ανακαλύπτεις κάθε φορά;

Είμαι εραστής των ηχογραφήσεων του 20 και του 30 (ειδικά αυτών από Αμερική). Και για κάποιον λόγο, μία χρονιά που συνεχώς “πετάγεται” μπροστά μου είναι το 1927!

Είναι αρκετά αυτά που μου αρέσουν σε αυτές τις ηχογραφήσεις. Το ένα είναι , πως οι περισσότεροι από τους ανθρώπους που έχουν ηχογραφηθεί, είναι απλοί καθημερινοί άνθρωποι. Το άλλο είναι ο ήχος ο ίδιος . Το τρίτο, είναι κάπως δύσκολο να το εξηγήσω. Υπάρχει μία θολή γραμμή σε αυτές τις ηχογραφήσεις μεταξύ της πραγματικότητας και του μύθου. Δημιουργείται λοιπόν άπλετος χώρος για μυθοπλασία σε σχέση με αυτές τις ηχογραφήσεις και τους μουσικούς των, που πραγματικά απολαμβάνω πολύ.

Γιατί one-man band; Θέλω να καταλάβω αν αυτό λειτουργεί για σένα σαν κάποιου είδους ασφάλειας, επειδή ίσως μπορείς να κάνεις ακριβώς αυτό που θέλεις. Ή ίσως επειδή σου αρέσει ο μοναχικός δρόμος δημιουργίας και εκτέλεσης. Έχεις σκεφτεί ποτέ να ήσουν ο front – man μίας electro – blues μπάντας για παράδειγμα;

Δεν παίζω πάντα μόνος μου. Σε πολλές συναυλίες μου είμαι μαζί με άλλους μουσικούς. Ένα πράγμα πάντως που αγαπώ πολύ όταν είμαι μόνος μου είναι το γεγονός ότι αναγκάζομαι να είμαι δημιουργικός στην ενορχήστρωση και εκτέλεση της μουσικής μου. Από τη στιγμή που έχω μόνο μία φωνή, δύο χέρια και δύο πόδια, προσπαθώ να βρίσκω τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους να χρησιμοποιώ αυτά τα στοιχεία. Τώρα με τους τελευταίους μου δίσκους περιοδεύω όλο και περισσότερο ως τρίο (με ντραμς και ηλεκτρικό μπάσο και εμένα ως κιθαρίστα και τραγουδιστή).

Μίλησε μου για τον “ήχο” σου. Αυτή η “βρωμιά” και παραμόρφωση στην κιθάρα σου αλλά και τη φωνή σου από που προέρχονται σαν ερέθισμα; Ποια είναι η βαθύτερη “ηχητική” σου αγάπη;

Είμαι εραστής του ήχου και της υφής του ήχου. Δουλεύω πάνω στον ήχο μου και σε ηχητικές ιδέες σχεδόν κάθε μέρα. Συχνά όταν βρίσκομαι στον χώρο που κάνω πρόβες, κάθομαι με τις ώρες απλά προσπαθώντας να βρω νέους ήχους στον εξοπλισμό μου. Είναι σαν μία συνεχής αναζήτηση για κάτι που δεν ξέρεις ακριβώς τι είναι αλλά είσαι σίγουρος ότι σε περιμένει κάπου εκεί στη γωνία. Αυτός σίγουρα είναι και ένας λόγος που μου αρέσει τόσο πολύ να δουλεύω στο στούντιο. Διότι όταν είσαι μέσα στο στούντιο μπορείς να έχεις χρόνο να δουλέψεις πάνω σε ήχους και να αναζητήσεις ήχους.

Αγαπημένοι χώροι για συναυλίες; Στην σκηνή ή στον δρόμο;

Εκεί που πραγματικά απολαμβάνω συναυλίες είναι μικρά κλαμπς ή πολύ μικρά καλοκαιρινά φεστιβάλ. Το ίδιο ισχύει και για όταν δίνω ο ίδιος συναυλίες.

Παίζεις με τις ίδιες κιθάρες όλα αυτά τα χρόνια; Μίλησε μου για τα μουσικά σου όργανα και τη σχέση σου με αυτά.

Για περιοδείες στο εξωτερικό πάντα χρησιμοποιώ τις ίδιες κιθάρες. Μία Danelectro Dead του ’67 και μία Danelectro Dano του ’62. Είναι δυνατές και φτηνές κιθάρες και εύκολες στο να επιδιορθωθούν εάν συμβεί κάτι. Τις έχω μοντάρει λιγάκι, όχι πολύ. Ακούγονται πολύ καλά από μόνες τους καθώς και με πετάλια. Επίσης πάντα μου άρεσαν τα vintage όργανα, απλά το vintage μπορεί να σου βγάλει διάφορα στις περιοδείες αλλά και με τη χρήση των πεταλιών και τις πιο δυνατές εντάσεις. Στην χώρο που κάνω πρόβες, έχω μία πανέμορφη μικρή συλλογή από vintage όργανα (Nerd Alert: μία Oahu Tonemaster των ‘40 , μία Ampeg Reverberocket II των ‘60s , μία Silvertone Thin Twin των ‘50s , μία Kay Jazz II των ‘60s , μερικά Levin bass drums των ‘40s και ένα WFL bass drum των ‘40s , ένα ‘70-80s Korg Stage Echo, ένα σουηδικό χειροποίητο spring reverb (βασισμένο πάνω σε ένα κλασσικό Fender tank) και μερικά ακόμα όργανα.)

Δελτίο τύπου:

Ο Σουηδός«one-manband» Bror Gunnar Jansson έρχεται στο Club του Σταυρού του Νότου, για να εξαπολύσει στο ελληνικό κοινό το εκρηκτικό υβρίδιο από μουσικές που ενώνουν τη γκαράζ ροκ, τα μπλουζ, την κάουντρι και την αμερικάνικη folk.

O Σουηδός φαινόμενο έχει κατακτήσει ήδη το κοινό της Γαλλίας και της Γερμανίας.Τα άλμπουμ του επιλέχθηκαν δύο φορές ως «Άλμπουμ της εβδομάδας» από το τηλεοπτικό κανάλι Canal+, έλαβαν διθυραμβικές κριτικές από το περιοδικό «Rolling Stone», το γαλλικό «ELLE», το ραδιοφωνικό δίκτυο «France Inter» και πολλά ακόμη.

Ο Bror Gunnar Jansson ήταν κομμάτι του θαυμαστού κόσμου της μουσικής πριν ακόμη γεννηθεί, αφού στις φλέβες του κυλά αίμα μουσικών τέταρτης γενιάς! Ο πατέρας του είναι δημοφιλής μπασίστας και έχει περιοδεύσει με θρύλους της jazz μουσικής, όπως οι Chet Baker, Toots Thielemans και Dexter Gordon.

Ο Bror Gunnar Jansson μεγάλωσε έχοντας τη μουσική ως φυσικό συστατικό της καθημερινής του ζωής. Όπως δηλώνειο ίδιος, τον ενδιαφέρει η πολυμορφία στη μουσική, δεν φοβάται τους πειραματισμούς και δεν υποτιμά ποτέ το κοινό του. Του αρέσει να αναμιγνύει διαφορετικά μουσικά ήδη, ήχους, και εικόνες, κάτι που θα απολαύσουμε στη μοναδική του εμφάνιση στην Αθήνα, στο Club του Σταυρού του Νότου, όπου θα μας παρουσιάσει μια επιλογή τραγουδιών από τα προσωπικά άλμπουμ του.

Έχει κυκλοφορήσει τέσσερα άλμπουμ: «s/t» (2012), «Moan Snake Moan» (2014), «And the Great Unknown Part I & II» (2017), «They Found My Body In A Bag» (2019).

Πέμπτη 5 Μαρτίου, Ώρα έναρξης 21:00. Προπώληση: 16€ (για περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων) .Προπώληση: 19€ / Ταμείο: 22€

Προπώληση εδώ: https://www.ticketservices.gr/event/bror-gunnar-jansson/?lang=el&fbclid=IwAR2HxZ6P-b5iyDdRB4ZDEs0ETB78mEEVk3y2z-8TJlDnVYmWSf0tKkQOoGY

Συντάκτης: New Generation Radio

Rate it

Προηγούμενο άρθρο

Διασκέδαση

“Στη Σμύρνη κάποτε” – Ένα μουσικoθεατρικό έργο με 16 πρωτότυπα τραγούδια.

Στη Σμύρνη κάποτε… είναι  Ένα μουσικoθεατρικό έργο με 16 πρωτότυπα τραγούδια. Στη Σμύρνη κάποτε… Ένα μουσικοθεατρικό έργο με 16 πρωτότυπα τραγούδια, το οποίο υπογράφουν ο ποιητής-συγγραφέας Θανάσης Σάλτας (θεατρικό κείμενο-στίχοι τραγουδιών), η σκηνοθέτης Ιωάννα Μαστοράκη (σκηνοθεσία) και η συνθέτρια Αρετή Κοκκίνου (μουσική σύνθεση έργου και κύκλου τραγουδιών). Κάθε Παρασκευή στις 21:15 στο Θέατρο της Ημέρας.  Το έργο αποτελεί έναν πολιτισμικό ύμνο στην πάλαι ποτέ κοσμοπολίτικη Σμύρνη, με λαογραφικές αναφορές στις βασικές συνοικίες όλων των […]

today1 Μαρτίου, 2020

Σχολιάστε το άρθρο (0)

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


[wpens_easy_newsletter firstname="no" lastname="no" button_text="Εγγραφή"]

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

0%