Κείμενα

Προσαγορεύσεις

today24 Ιουλίου, 2013

Background
share close

Κάθε φορά που ακούω τους επιθετικούς προσδιορισμούς με τους οποίους προσφωνούνται εθιμοτυπικώς ή αλληλοπροσαγορεύονται οι ανώτεροι ιεράρχες της Εκκλησίας μας, δεν μπορώ να μη σκέφτομαι, ανατριχιάζοντας, την ύβρη προς τα θεία που διαπράττεται εκείνη τη στιγμή, είτε από τους ίδιους ακριβώς τους θεράποντες των θείων είτε από το «ευσεβές» ποίμνιό τους, με τη συνένοχη συγκατάθεσή τους. Αφελώς αναρωτιέμαι πώς μπορεί η Θεομήτωρ να προσφωνείται και να λατρεύεται ως Παναγία, αλλά ο Πατριάρχης να θεωρείται παναγιώτατος, δηλαδή πανάγιος στον υπερθετικό μάλιστα βαθμό; Όλοι, υποθέτω, γνωρίζουμε την ύψιστη σημασία που είχε για τους αρχαίους το επίθετο «μάκαρ», όμως ο εκάστοτε Αρχιεπίσκοπος θεωρείται μακαριώτατος. Και τι να πούμε για τους παντοειδείς αγίους των διαφόρων μητροπόλεων, βλέπε π.χ. τον άγιο Θηβών ή τον άγιο Φλωρίνης κ.λπ., προσαγορεύσεις που στην καλύτερη περίπτωση προκαλούν θυμηδία αλλά στη χειρότερη οργή, για τη βλασφημία και την ασέβεια απέναντι στους ανά τους αιώνες αθλήσαντες αληθινούς αγίους;

Φοίβος Ι. Πιομπίνος

Συντάκτης: Φοίβος Πιομπίνος

Rate it

Προηγούμενο άρθρο

Κείμενα

Γλωσσικά τινα (ΡΣΤ’): η σημασία των λέξεων «ατύχημα» και «δυστύχημα»

Οι λέξεις ατύχημα και δυστύχημα είναι αρχαίες και συνδέονται προφανέστατα με τη λέξη τύχη. Τόσο στην Αρχαία όσο και στη Νεοελληνική η λέξη ατύχημα έχει την ευρύτερη σημασία της κακοτυχίας, της ζημιάς, της ποικίλης αιτιολογίας βλάβης. Η λέξη δυστύχημα στη μεν Αρχαία σήμαινε κυρίως την ήττα στον πόλεμο, στη δε Νεοελληνική τείνει πάλι να περιοριστεί σε βλάβες (σωματικές, υλικές, θανάτου κ.λπ.)που προέρχονται κυρίως από τροχαία ατυχήματα αλλά και ατυχήματα  από […]

today28 Ιουνίου, 2013

Σχολιάστε το άρθρο (0)

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


[wpens_easy_newsletter firstname="no" lastname="no" button_text="Εγγραφή"]

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

0%