Κείμενα

Οι Καταλανοί στην Αθήνα

today25 Ιουλίου, 2013

Background
share close

Πρόσφατα αποκαλύφθηκε με κάθε επισημότητα μαρμάρινη πλάκα στην Ακρόπολη των Αθηνών, στην οποία έχει χαραχτεί εγκώμιο για την Ακρόπολη, που το συνέταξε το 1380 ο βασιλιάς Πέτρος Δ’ ο Σκληρός της Αραγωνίας (1317-1387). Τούτο έγινε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 700 χρόνια, λέει, καταλανοαραγωνικής παρουσίας – ποιός άραγε τη θυμάται; – στην Αθήνα. Όμως οι Καταλανοί συγκαταλέγονται μεταξύ των πολυάριθμων, τόσο εξ Ανατολών όσο και εκ Δυσμών, εισβολέων στην Ελλάδα και επομένως κατακτητών ελληνικών εδαφών. Ας υπενθυμίσουμε εν συντομία στους ανιστόρητους εγκέφαλους που είχαν την παραπάνω φαεινή ιδέα, ότι μετά τα ανεκδιήγητα δεινά που έσπειραν οι Καταλανοί στη Μικρά Ασία και στη Θράκη, στις αρχές του 14ου αιώνα, συνέχισαν, συνεπικουρούμενοι από Τούρκους μισθοφόρους και εκχριστιανισμένους Τουρκοπούλους, τις λεηλασίες στη Θεσσαλία. Η ωμότητα και βαρβαρότητά τους ήταν τέτοιας ακρότητας, ώστε επί αιώνες παρέμεινε παροιμιώδες το όνομα των «Καταλέγκων». Οι Καταλανοί κατακτητές θεωρούσαν τους  Έλληνες ως υποδεέστερη φυλή. Η δε Αθήνα, κατά τη διάρκεια της καταλανικής κυριαρχίας από το 1311 έως το 1388, «ετέλεσεν υπό την χειροτέραν και χυδαιοτέραν μορφήν στρατοκρατίας» τέτοια ώστε ο Πάπας να αφορίσει τους Καταλανούς δυνάστες.
Δεν καταλαβαίνω, λοιπόν, πως αποφασίστηκε να εντοιχιστεί στην Ακρόπολη αναμνηστική πλάκα, και μάλιστα για τόσο στυγνούς κατακτητές, ακόμα κι αν το περιεχόμενο της πλάκας αυτής είναι εγκωμιαστικό. Αλίμονο αν αρχίσουμε να εντοιχίζουμε αναμνηστικές πλάκες για κάθε εγκωμιαστή της Ακρόπολης. Γιατί, ως γνωστόν, πάμπολλοι είναι εκείνοι που την εξεθείασαν, και μάλιστα σημαντικότεροι από τον βασιλιά Πέτρο Δ’ της Αραγωνίας, ο οποίος, σημειωτέον, δεν επισκέφθηκε την Αθήνα, κατέστησε τη Λιβαδειά – όχι την Αθήνα – έδρα του τάγματος του Αγίου Γεωργίου και παρέσχε διετή ατέλεια στους Αλβανούς εποικιστές της Αττικής, εις βάρος φυσικά των γηγενών Ελλήνων. Εξάλλου, έχουν γραφτεί απείρως σπουδαιότερα και ουσιωδέστερα κείμενα για την Ακρόπολη (όπως λόγου χάριν «Η προσευχή επί της Ακροπόλεως» του Ερνέστ Ρενάν). Ωστόσο κανείς μέχρι σήμερα δεν διανοήθηκε να τα χαράξει σε πλάκες και να τις εντοιχίσει στον Ιερό Λόφο.

Φοίβος Ι. Πιομπίνος   piombinos.blogspot.com

Συντάκτης: New Generation Radio

Rate it

Προηγούμενο άρθρο

Κείμενα

Ο ετεροχρονισμός και ο ετεροχωρισμός

Η αστραπιαία Λάμψη είναι η ακαριαία επαναφορά στην αιώνια στιγμή και στο αιώνιο σημείο της Χριστότητας. Δεν συνέβη ποτέ τίποτε άλλο στον Πατέρα από τον Υιό! Στην ετεροχρονισμένη και ετεροχωρισμένη φυσαλίδα της ψευδαισθητικής πραγματικότητας, το Ναι γίνεται Όχι πριν επιστρέψει ταξιδεύοντας χωροχρονικά ως Ναι. Αυτό το Ταξίδι είναι η ζωή του ανθρώπου!

today25 Ιουλίου, 2013

Σχολιάστε το άρθρο (0)

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


[wpens_easy_newsletter firstname="no" lastname="no" button_text="Εγγραφή"]

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

0%