Σινεμά - TV

Τα εφαρμοσμένα μαθηματικά δίνουν τους μεγάλους νικητές της οσκαρικής βραδιάς

today27 Φεβρουαρίου, 2016

Background
share close

Μέσω ενός μαθηματικού μοντέλου, ένα άρθρο του Hollywood Reporter, προβλέπει τους νικητές των οκτώ κορυφαίων οσκαρικών κατηγοριών, γι’ αυτή την Κυριακή. Οι Λεονάρντο Ντι Κάπριο και Μπρι Λάρσον, μπορούν από τώρα να πανηγυρίζουν. Ο Σιλβέστερ Σταλόνε, από την άλλη, θα πρέπει να περιμένει λίγες ώρες ακόμα.

Ο Μπεν Ζάουζμερ, αποφοίτησε πρόσφατα από το Χάρβαρντ, με πτυχίο στα εφαρμοσμένα μαθηματικά, και χρησιμοποιεί τις γνώσεις του, των θετικών επιστημών, για να δώσει έγκυρες προβλέψεις των νικητών, στα φετινά Όσκαρ.

Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, ο Ζάουζμερ, επιχειρεί να εντοπίσει ποιοι θα παραλάβουν τα χρυσά αγαλματίδια, μέσω ενός στατιστικού μοντέλου, αδιαφορώντας (όπως λέει ο ίδιος) για την περιρρέουσα φημολογία.

Εξομολογείται ότι, παρά το ότι χρησιμοποιεί αυστηρά, καθαρά, αδιαμφισβήτητα στοιχεία, η Ακαδημία είναι μια περιοχή έκφρασης της ανθρώπινης συμπεριφοράς και της προσωπικής γνώμης, συνεπώς, τα τελικά αποτελέσματα εξαρτώνται κι από την τύχη ή άλλους ακαθόριστους παράγοντες.

Διασταυρώνοντας τα δεδομένα του, με γεγονότα της οσκαρικής ιστορίας, δηλώνει ότι, τις χρονιές που επιδόθηκε σ’ αυτό, κατάφερε να επιβεβαιωθεί κατά 75% από τα αποτελέσματα των βραβεύσεων, σε κάθε κατηγορία που μελέτησε.

Αν, λοιπόν, έχετε σκοπό να στοιχηματίσετε, μπορείτε να λάβετε υπόψη την επιχειρηματολογία του. Διατηρώντας κατά νου, ότι πρόκειται για εικασίες, κι όχι για κάποιου είδους προφητεία.

Κατηγορία Καλύτερης Ταινίας:

Ο Ζάουζμερ, υπολογίζει ότι η «Επιστροφή», του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου, δεν κατάφερε να εξασφαλίσει υποψηφιότητα για το σενάριο. Επίσης απέτυχε να προταθεί από το σωματείο των ηθοποιών και έχασε το βραβείο της ένωσης παραγωγών Αμερικής. Μετά, όμως, όλα άλλαξαν. Νίκη στο σωματείο των σκηνοθετών, νίκη και στα BAFTA. Αν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι συγκεντρώνει 12 οσκαρικές υποψηφιότητες, κι ότι κέρδισε την Χρυσή Σφαίρα για το καλύτερο Δράμα, έχουμε ένα σχετικά αδύναμο φαβορί στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας. Του δίνει ένα ποσοστό επιτυχίας 51,5 %.

Κατηγορία Καλύτερης Σκηνοθεσίας:

Ο Ινιάριτου, σύμφωνα με τον Ζάουζμερ, θα ήταν το φαβορί ακόμα και χωρίς τις 12 υποψηφιότητες της «Επιστροφής». Θα ήταν το φαβορί, λέει, ακόμα και χωρίς τη νίκη στα BAFTA. Αυτό συμβαίνει γιατί πρόκειται για μια κατηγορία, όπου μια συγκεκριμένη νίκη, υπερισχύει έναντι όλων των υπολοίπων και δίνει μια γερή πρόβλεψη. Φυσικά αναφέρεται στη νίκη από το σωματείο των σκηνοθετών. Μόνο τέσσερις φορές στην ιστορία του θεσμού, ο νικητής της Ένωσης Σκηνοθετών Αμερικής, που ήταν παράλληλα υποψήφιος και για Όσκαρ σκηνοθεσίας, δεν κατάφερε να το κερδίσει. Το ποσοστό που δίνει στον Ινιάριτου, είναι 78,3% πιθανότητες, να φύγει από την τελετή, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, με το χρυσό αγαλματάκι ανά χείρας.

Κατηγορία Α’ Ανδρικού Ρόλου:

Έφτασε η στιγμή για τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο, να πάρει το πρώτο του Όσκαρ, κι αυτή τη φορά τίποτα δεν εξαρτάται από την τύχη. Χρυσή Σφαίρα κορυφαίας ερμηνείας σε Δράμα; Την κέρδισε. Βραβείο ερμηνείας από το σωματείο των ηθοποιών; Το πήρε. Βραβείο BAFTA; Το «σήκωσε» κι αυτό. Ο Ντι Κάπριο είναι ο αδιαφιλονίκητης νικητής, με ένα συντριπτικό ποσοστό επιτυχίας, 91.2 %.

Κατηγορία Α’ Γυναικείου Ρόλου:

Στην αντίστοιχη κατηγορία για την γυναικεία ερμηνεία, η νίκη της Μπρι Λάρσον φαίνεται τόσο σίγουρη, όσο κι αυτή του Ντι Κάπριο. Για να ακριβολογούμε, ακόμα πιο σίγουρη, με 92% πιθανότητες να κρατήσει το πρώτο της χρυσό αγαλματάκι. Κέρδισε, επίσης, Χρυσή Σφαίρα, βραβείο του σωματείο ηθοποιών, BAFTA και ποικίλες άλλες διακρίσεις για την ερμηνεία της στο «Δωμάτιο», κι έτσι προκύπτει ως ακλόνητο φαβορί.

Κατηγορία Β’ Ανδρικού Ρόλου:

Εδώ τα πράγματα δεν είναι τόσο ξεκάθαρα, και μάλλον θα έχουμε ντέρμπι. Υπό κανονικές συνθήκες, το βραβείο από την Ένωση Ηθοποιών Αμερικής, βοηθάει σημαντικά έναν ηθοποιό στο να ξεχωρίσει και να ηγηθεί της οσκαρικής κούρσας. Αν αναλογιστεί, λοιπόν, κανείς ότι το συγκεκριμένο βραβείο, δόθηκε φέτος στον Ιντρις Ελμπα, για το «Beasts of No Nation», τα μαθηματικά του Ζάουζμερ, λένε ότι δεν διαφαίνεται, μέχρι στιγμής, ξεκάθαρος νικητής στην κατηγορία. Ο –εκπληκτικός- Μαρκ Ράιλανς, της «Γέφυρας των Κατασκόπων», ενίσχυσε την υπόθεσή του, την τελευταία στιγμή, με μια νίκη στα BAFTA, ο Σταλόνε, όμως, κέρδισε την Χρυσή Σφαίρα. Άρα τα πράγματα είναι αμφίρροπα. Ο Σταλόνε με ένα 27,7% κονταροχτυπιέται με τον Ράιλανς, που έχει 25,8% πιθανότητες να είναι ο νικητής της οσκαρικής βραδιάς.

Κατηγορία Β’ Γυναικείου Ρόλου:

Η αντίστοιχη κατηγορία για τον Β’ Γυναικείο Ρόλο, δεν έχει μικρότερο ενδιαφέρον και αγωνία: Η Αλίσια Βικάντερ, εφορμά, έχοντας στη φαρέτρα της, το βραβείο του σωματείου ηθοποιών και εκείνο των κριτικών, αλλά η Κέιτ Γουίνσλετ είναι, επίσης, γερά εξοπλισμένη με μια Χρυσή Σφαίρα κι ένα BAFTA. Βέβαια, η Βικάντερ αυξάνει τα ποσοστά της, από το γεγονός ότι στις Χρυσές Σφαίρες και τα BAFTA, ήταν υποψήφια στον πρώτο γυναικείο ρόλο για «Το Κορίτσι από τη Δανεία», άρα δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι την νίκησε ακριβώς η Γουίνσλετ του «Steve Jobs», αφού διαγωνίζονταν σε διαφορετικές κατηγορίες, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις ταινίες που τις φέρνουν αντιμέτωπες στα Όσκαρ. Για να γίνει ακόμα μεγαλύτερο το μπέρδεμα, να σημειώσουμε ότι η Βικάντερ, ήταν υποψήφια ΚΑΙ για βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου, σε Σφαίρες και Βρετανικά Βραβεία, αλλά για την ταινία «Από Μηχανής». Μέσα σε όλο αυτό το πολύπλοκο σκηνικό, ο Ζάουζμερ, δίνει 36,2 % πιθανότητες για νίκη, στη Βικάντερ και 23,5 % στη Γουίνσλετ.

Κατηγορία Πρωτότυπου Σεναρίου:

Η πιθανότητα να δώσουν οι ψηφοφόροι της Ακαδημίας, «παρηγορητικό» Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου στο «Spotlight: Όλα στο Φως», αν δεν κερδίσει στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας, είναι πολύ μεγάλη, μας λέει ο Ζάουζμερ. Και τα μαθηματικά γεγονότα, υποστηρίζουν μια τέτοια εικασία, γιατί μπορεί μεν να είναι εξαιρετικά δύσκολο να μπει κανείς στα κεφάλια των ψηφοφόρων για να εξακριβώσει τη στρατηγική τους, αλλά είναι πολύ εύκολο να λάβει υπόψη τα στοιχεία: βραβείο της Ένωσης Συγγραφέων Αμερικής, BAFTA και βραβείο κριτικών, ανάμεσα σε άλλες διακρίσεις, μετατρέπουν την καταπληκτική ταινία του Τομ ΜακΚάρθι στο απόλυτο φαβορί της κατηγορίας, με ένα σαρωτικό 93%!

Κατηγορία Διασκευασμένου Σεναρίου:

Τα βραβεία που συγκέντρωσε το «Spotlight: Όλα στο Φως», στην κατηγορία του Πρωτότυπου Σεναρίου, δόθηκαν και στο «Μεγάλο Σορτάρισμα» στην αντίστοιχη κατηγορία, αυτήν για το Διασκευασμένο Σενάριο. Υπάρχει μια ελάχιστη πιθανότητα για το «Δωμάτιο», μας ενημερώνει ο Ζάουζμερ (δίνοντας του ένα πενιχρό 7,5%), αλλά δύσκολα θα απειλήσει κανείς σοβαρά, την αντικαπιταλιστική σάτιρα του Ανταμ ΜακΚέι, φέτος. Το ποσοστό επιτυχίας που της δίνει ο απόφοιτος εφαρμοσμένων μαθηματικών, είναι της τάξης ενός διόλου ευκαταφρόνητου 89,7 %.

 

Πηγή: cinemag.gr

Συντάκτης: New Generation Radio

Rate it

Προηγούμενο άρθρο

Σχολιάστε το άρθρο (0)

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


[wpens_easy_newsletter firstname="no" lastname="no" button_text="Εγγραφή"]

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

0%