Όταν βλέπουμε την λίστα των θεατών μας πρέπει να ξέρουμε ότι αυτή καθορίζεται από 2 παράγοντες:
(1) Την αλληλεπίδρασή μας με άλλα accounts
(2) Το πόσο συχνά κοιτάμε ποιος είδες τα stories μας Αν κοιτάμε συνέχεια το ποιος είδε το story μας θα προσέξουμε ότι οι κορυφαίοι θεατές εναλλάσσονται σε σχέση με την τελευταία φορά που ελέγξαμε Αυτό συμβαίνει διότι “όταν κοιτάς συνέχεια τη λίστα, (ο Αλγόριθμος) προσπαθεί να σου εμφανίσει νέα set ανθρώπων” όπως υπογραμμίζει ο Γκούτμαν (κλικ) Οπότε αυτό εξηγεί πως το Instagram κατατάσσει όσους είδαν τα stories μας.
Aλλά πως ξέρει ο αλγόριθμος με ποιους έχουμε περισσότερη αλληλεπίδραση;
Πώς επηρεάζουν οι φωτογραφίες που κάνουμε Like και τα stories που βλέπουμε, το feed μας;
To 2018 το Instagram επιτέλους αποκάλυψε πως ακριβώς δουλεύει ο αυτοβελτιούμενος αλγόριθμός του (κλικ).
Σύμφωνα με το TechCrunch (κλικ), το Instagram επιδιώκει να μας δείχνει περιεχόμενο από τους φίλους και την οικογένειά μας επειδή θεωρεί ότι με αυτούς είμαστε πιο κοντά.
Επίσης, ο αλγόριθμος προσπαθεί να μαντέψει τις πιο σημαντικές αναρτήσεις για εμάς σύμφωνα με 3 παράγοντες: -ενδιαφέρον -σχέσεις -συγχρονισμός (timeliness) Αλλά το ερώτημα είναι πως αυτό επηρεάζει το ποιοι εμφανίζονται στην κορυφή μας;
Επηρεάζει διότι όλα εξαρτώνται από το “με ποιους” είμαστε πιο κοντά, δηλαδή την αλληλεπίδρασή μας με αναρτήσεις, stories και accounts.
Τι θεωρεί ως αλληλεπίδραση η εφαρμογή; Στα “μάτια” του αλγορίθμου “αλληλεπίδραση” (interaction) μπορεί να σημαίνει ένα σύνολο πραγμάτων.
Το να επισκεφθείς ένα άλλο profile, το να κάνεις like και comment και να δεις ένα story ο αλγόριθμος τα θεωρεί όλα “interaction”.
Την παραμικρή μας ενέργεια, από άγγιγμα σε swipe, ο αλγόριθμος την αναλύει και καταγράφει πολύ προσεκτικά.
Τι σημαίνει όμως αν ένα account που δεν έχεις ξαναδεί εμφανίζεται ψηλά; Αυτό οφείλεται μάλλον στον παράγοντα του συγχρονισμού.
Σύμφωνα με τον κανόνα αυτό, ο αλγόριθμος προσπαθεί να βάλει προτεραιότητα σε πιο πρόσφατες αναρτήσεις ακόμα και αν δεν είναι από προφίλς με τα οποία έχουμε μεγάλη αλληλεπίδραση.
Τέλος, σύμφωνα με το The Verge (κλικ) ένας άλλος παράγοντας είναι και η αλληλεπίδραση μας στο Facebook κάτι το οποίο δεν έχει επιβεβαιωθεί από την μητρική εταιρία του Instagram.
Πηγή: parallaximag.gr
Σχολιάστε το άρθρο (0)