Τεχνολογία

Η Τεχνητή Νοημοσύνη ξεκλειδώνει τη δημιουργικότητα των μουσικών

today8 Ιουνίου, 2021

Background
share close

Μήπως αναρωτιέστε ποιος είναι ο συνεργάτης – κλειδί στο νέο δίσκο που κυκλοφόρησε ο αγαπημένος σας μουσικός; Μην εκπλαγείτε αν μάθετε ότι δεν είναι άνθρωπος, αλλά η Τεχνητή Νοημοσύνη! Η εξέλιξη στη μουσική βιομηχανία είναι μεγάλη και εξαιρετικά γρήγορη, καθώς αναλυτές και μουσικοί πειραματίζονται όλο και περισσότερο με την Τεχνητή Νοημοσύνη και την ενσωμάτωσή της στην παραγωγή μουσικής. Οι παρουσιάσεις σε συνέδρια και πανεπιστήμια δίνουν και παίρνουν στην άλλη άκρη του Ατλαντικού (κυρίως) και είναι φανερό ότι αργά ή γρήγορα η ΤΝ θα αποτελεί ισότιμο μέλος ενός συγκροτήματος πίσω από τις κονσόλες.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη επηρεάζει, πλέον, κάθε τομέα της ζωής μας. Βοηθάει τους γιατρούς να προλαμβάνουν ασθένειες, υπηρετεί τη βιομηχανία των φαρμάκων για να εντοπίζει τις σωστές συνταγές σε φάρμακα που μπορούν να αλλάξουν τη ζωή μας ή βοηθάει εταιρείες να μπλοκάρουν λογισμικά που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τις υπηρεσίες τους. Η τεχνολογία της Τεχνητής Νοημοσύνης έρχεται πλέον να επηρεάσει και τη μουσική βιομηχανία. Και το κάνει με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους.

Την ίδια στιγμή οι καλλιτέχνες δεν φαίνεται ότι πρέπει να ανησυχούν για το ενδεχόμενο ότι μπορεί να χάσουν τη δουλειά τους και να αντικατασταθούν από τις μηχανές. Πολλοί είναι οι μουσικοί που θεωρούν ότι σύντομα θα μπούμε σε μία νέα, «χρυσή εποχή» αναφορικά με την καλλιτεχνική δημιουργία, χάρη στη βοήθεια της ΤΝ. Αυτό διότι θεωρούν ότι η τεχνολογία θα σπρώξει τη μουσική σε νέες κατευθύνσεις που ως τώρα κανείς δεν είχε εξερευνήσει. Άλλωστε, ήδη η μουσική βιομηχανία είχε στηρίξει πολλά στην τεχνολογία για το μέλλον της και φαίνεται ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει αρχίσει ήδη να τη μεταμορφώνει από την κορυφή ως τα νύχια.

Για 30 χρόνια, ο μουσικός και συνθέτης Ντέιβιντ Κόουπ εργάζεται πάνω σε ένα project που λέγεται «Πειράματα στη μουσική νοημοσύνη» (Experiments in Musical Intelligence, EMI). Το EMI ξεκίνησε το 1982 σε μία προσπάθεια που έκανε ο Κόουπ ώστε να ξεπεράσει το «μπλοκάρισμα του συνθέτη». Πρόκειται φυσικά για εκείνη τη χρονική περίοδο όπου ένας καλλιτέχνης δεν μπορεί να δημιουργήσει διότι καμία ιδέα δεν περνάει από το μυαλό ή δεν φαίνεται αρκετά καλή ώστε να ολοκληρωθεί. Πλέον, οι αλγόριθμοί του έχουν παράξει έναν μεγάλο αριθμό αυθεντικών συνθέσεων, από διάφορα είδη και στιλ μουσικής.

Η AIVA, ένας μηχανισμός Τεχνητής Νοημοσύνης που έχει αναγνωριστεί επίσημα ως καλλιτέχνης, χρησιμοποιεί τους αλγόριθμους μηχανικής εκμάθησης για να βοηθήσει συνθέτες με φυσική υπόσταση να φτιάξουν τα δικά τους soundtrack και μουσική για ταινίες. Πρόκειται για το απόλυτο εργαλείο για δημιουργούς περιεχομένου στο Youtube, το Twitch, το Tik Tok και το Instagram, οι οποίοι χρειάζονται διαρκή ροή μουσικής, αλλά δεν έχουν τα χρήματα που απαιτούνται ώστε να πληρώνουν δικαιώματα για τις συνθέσεις άλλων.

Ο βραβευμένος με Grammy παραγωγός Alex da Kid χρησιμοποίησε τον IBM Watson για να αναλύσει τα πιο πετυχημένα τραγούδια των τελευταίων πέντε ετών, καθώς και πολιτιστικά δεδομένα από ταινίες, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και άρθρα σε ιστοσελίδες. Στόχος του ήταν να φτιάξει το απόλυτο μουσικό θέμα για τους θαυμαστές του. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν το τραγούδι «Not Easy», που έφτασε στο νούμερο 4 της λίστας iTunes Hot Tracks μέσα σε 48 ώρες από την κυκλοφορία του.

Οι συνθέτες Ντρού Σιλβερστάιν, Σαμ Έστες και Μάικλ Χομπ δούλευαν μουσικά έργα για ταινίας μεγάλου μπάτζετ όπως είναι το The Dark Knight, όταν άρχισαν να λαμβάνουν αιτήματα για απλές μουσικές που θα έπαιζαν στο υπόβαθρο τηλεοπτικών εκπομπών και video games. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουν το Amper, ένα online εργαλείο φιλικό προς τον χρήστη που βοηθάει ανθρώπους οι οποίοι δεν είναι μουσικοί να δημιουργήσουν τα δικά τους έργα, με βάση τις παραμέτρους που οι ίδιοι θέτουν, χωρίς να χρειάζεται να πληρώνουν για πνευματικά δικαιώματα.

Κάπου εδώ βέβαια τίθεται το ερώτημα: που βρίσκονται οι νέοι καλλιτέχνες σε αυτόν τον μουσικό χάρτη και πώς μπορεί κάποιος να τους ανακαλύψει μέσα σε τόσο ανταγωνισμό, ανθρώπινο ή όχι; Η ΤΝ αντί να δημιουργεί πρόβλημα, φαίνεται ότι αποτελεί τη λύση και σε αυτό. Η Warner Music πέρυσι έκανε δική της μία τεχνολογική start-up εταιρεία που χρησιμοποιεί αλγόριθμους ώστε να αναλύει τα κοινωνικά δίκτυα, τις υπηρεσίες streaming και τα δεδομένα συναυλιών και περιοδειών προκειμένου να βρίσκει τα επόμενα μεγάλα ταλέντα. Το 2018, επίσης, η Apple απέκτησε την Asaii, μία start-up που ειδικεύεται στα analytics της μουσικής και τη βοηθάει να εμπλουτίζει το μουσικό ρεπερτόριο των υπηρεσιών της σε καλλιτέχνες και τραγούδια.

Συντάκτης: New Generation Radio

Rate it

Σχολιάστε το άρθρο (0)

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


[wpens_easy_newsletter firstname="no" lastname="no" button_text="Εγγραφή"]

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

0%