NG Συνεντεύξεις

Παρασκευάς Κίτσος «Ήθελα να αναδείξω τον χαρακτήρα του κάθε μουσικού» | Συνέντευξη

today28 Ιανουαρίου, 2022 5

Background
share close
  • cover play_arrow

    Παρασκευάς Κίτσος «Ήθελα να αναδείξω τον χαρακτήρα του κάθε μουσικού» | Συνέντευξη New Generation Radio

O Παρασκευάς Κίτσος μας ξεναγεί στο “Σύμπαν” της τζαζ με αφορμή τον τελευταίο του δίσκο “Wonderful Twos”! Ακούστε την συζήτηση που είχε με την Βασιλεία Περόγλου στην εκπομπή “Κάπου στο Σύμπαν” την Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2022.

Χιονισμένη η Αθήνα. Κρασάκι και απολαμβάναμε τις μουσικές του Παρασκευά Κίτσου από τον τελευταίο του δίσκο “Wonderful Twos”.

Η τζαζ στα καλύτερα της. Μία δουλειά που την περιμέναμε πως και πως και ήρθε να χρωματίσει την καθημερινότητά μας με μινιμαλισμό και δυναμικούς αυτοσχεδιασμούς ντουέτων, εξ ου και ο τίτλος. Μία γενναία παραγωγή που είχε καιρό να κυκλοφορήσει από την εγχώρια τζαζ σκηνή.

«Η ιδέα για να γίνει δίσκος γεννήθηκε μετά την καραντίνα. Μέσα στην καραντίνα μπόρεσα και βρέθηκα με αυτούς τους μουσικούς που τελικά ηχογραφήσαμε για να παίξουμε μουσική, να κάνουμε πρακτική», κάτι πολύ δύσκολο αυτή την περίοδο όπως μας εξηγεί. «Οπότε η συναναστροφή μου με αυτούς τους μουσικούς στην περίοδο της καραντίνας έβγαλε αυτό τον δίσκο. »

Σε όλα τα είδη είναι σημαντική η αλληλεπίδραση με άλλους μουσικούς, πόσο μάλλον στην τζαζ που πολλές μελωδίες ή και ολόκληρα κομμάτια μπορεί να προκύψουν από αυτοσχεδιασμούς, απαντήσεις που δίνουν ο ένας μουσικός στον άλλον.

Η καραντίνα ήταν λίγο παράξενη κατάσταση. Δεν ξέραμε τι θα ξημερώσει. ήταν όλα αβέβαια

«Επειδή ήταν όλα κλειστά παίρναμε όλοι ρίσκο για να γίνει αυτό το πράγμα. Τις πρόβες τις κάναμε στα σπίτια, το οποίο και αυτό ήταν ένα ρίσκο. Έπρεπε να γράψεις χαρτί ότι βγαίνεις για κάποιο λόγο, αν σε έπιαναν με το όργανο υπήρχε περίπτωση να φας και την κλίση… Αλλά αυτό είναι ένα πράγμα που τον μουσικό τον τρέφει οπότε άξιζε το ρίσκο» καταλήγει εξηγώντας μας ότι ήταν μονόδρομος να ρισκάρουν για να παίξουν μουσική.

«Είναι αστείο να πεις ότι θα βάλεις πρόγραμμα και θα κάνεις κάποια πράγματα για τους επόμενους 6 μήνες.»

Αναφέρει ο Παρασκευάς Κίτσος μιλώντας για την κατάσταση που βιώνουν οι μουσικοί σήμερα.

«Έπρεπε να σκεφτώ πως θα βρω τρόπο και να πάω στην πρόβα και στο στούντιο για τις ηχογραφήσεις.» δηλώνει εκφράζοντας πολλές ακόμα δυσκολίες που ευτυχώς τουλάχιστον στο επίπεδο μετακίνησης έχουν ξεπεραστεί και ελπίζουμε όλοι μας να μην επαναληφθούν.

«Νομίζω ότι πλέον είμαστε σε καλύτερη κατάσταση αλλά και πάλι είναι μία μπρος μία πίσω!» δηλώνει για την κατάσταση σήμερα, καθώς είναι αβέβαιο το για πόσο θα παραμείνουν κλειστές η σκηνές και θα απαγορεύεται η μουσική καταλήγοντας ότι «είναι αστείο να πεις ότι θα βάλεις πρόγραμμα και θα κάνεις κάποια πράγματα για τους επόμενους 6 μήνες.»

«Το κάθε είδος έχει τις δυσκολίες του! Όλοι αυτή τη εποχή τρώνε τα ζόρια τους», υπογραμμίζει σε ερώτηση ακροατή. «Υπάρχει πρόβλημα γενικά», τονίζει.

Τα ντουέτα…

«Στο ντουέτο είναι λίγο διαφορετική η κατάσταση. Δεν έχεις τον ντράμερ που μπορεί να σε βοηθήσει να κρατήσεις το τέμπο. Η άγκυρα που λέμε του ρυθμού», σημειώνει φέρνοντας ένα παράδειγμα για να μας εξηγήσει ότι «στην ουσία στα ντουέτα πρέπει να έχεις το νου σου για τα πάντα. Ακόμα και η ενορχήστρωση είναι διαφορετική.»

Από την άλλη υπάρχει μία διαφορετική σύνδεση με το “ταίρι” σου και υπάρχει μία άλλη ενέργεια, μια άλλη μαγεία. Κάθε συνεργασία με άλλον μουσικό έχει ένα άλλο αποτέλεσμα, μία άλλη σύνδεση. Κάθε μουσικός και άλλη μαγεία.

«Είχα την χαρά να συνεργαστώ με τέσσερις μουσικούς. Παίξαμε στην ουσία δύο κομμάτια πιάνο – κοντραμπάσο με τον φίλο πιανίστα Μένιο Γούναρη και δύο κομμάτια με ηλεκτρική κιθάρα – κοντραμπάσο με τον φίλο κιθαρίστα Θωμά Μητρούση. Επίσης έκανα την εξαίρεση και έπαιξα ακουστική κιθάρα με τον φίλο κιθαρίστα Ευριπίδη Ζεμενίδη στο κομμάτι “No need for qure”, που είναι λίγο πιο αμερικάνα και πιο χαρωπό, δεν είναι τόσο τζαζ κομμάτι. Τέλος, κάναμε άλλο ένα κομμάτι με τον Βαγγέλη Παρασκευαΐδη, την “Fuega” του Paul Hindemith. Το αρχικό κομμάτι έχει γραφτεί για πιάνο κι εμείς προσπαθήσαμε να το μεταγράψουμε για κοντραμπάσο και βιμπράφωνο.»

Ακούστε τον στο Spotify

Ένας δίσκος που έχει εκπλήξεις στον ήχο του όπως το κομμάτι “No need for qure”. Μια ευχάριστη έκπληξη. «Δεν ήθελα να φτιάξω έναν αμιγώς τζαζ δίσκο. Ήθελα να αναδείξω τον χαρακτήρα που βγάζει ο κάθε μουσικός. Ο Ευριπίδης δεν είναι ένας αμιγώς τζαζ μουσικός και ήθελα οπωσδήποτε αυτό το κομμάτι να το ηχογραφήσω μαζί του και νομίζω ότι το πήγαμε σε πολύ καλό σημείο».

Μία δουλειά που τη χαρακτηρίζει η αγάπη των συντελεστών για την μουσική και ο αυθορμητισμός.

Όλες οι ηχογραφήσεις και οι μίξεις πραγματοποιήθηκαν στο Electric Zen Studio με τον Μιχάλη Καββαδία καθώς και στο City Studio με τον Γιάννη Λαμπρόπουλο.

Γιάννης Αγγελόπουλος, Βαγγέλης Στεφανόπουλος, Φώτης Σιώτας, Παρασκευάς Κίτσος
(από αριστερά προς τα δεξιά)

JAN VAN

Ένα από τα μουσικά άλλα projects που συμμετέχει είναι το μουσικό σχήμα JAN VAN του Γιάννη Αγγελόπουλου. Πρόσφατα κυκλοφόρησαν τον εξαιρετικό δίσκο “Streams”! Ένας εξαιρετικός δίσκος! Στον δίσκος συμμετείχαν οι Γιάννης Αγγελόπουλους aka Jan Van (ντραμς), Παρασκευάς Κίτσος (μπάσο), Βαγγέλης Στεφανόπουλος (πιάνο), Φώτης Σιώτας (βιολί, φωνή).

Με τον Γιάννη Αγγελόπουλο είναι χρόνια συνεργάτες και παίζουν μαζί. Ο ίδιος είναι επίσης πολύ ανήσυχος και συνεχώς δημιουργεί ανακαλύπτοντας νέα όρια στον ίδιο του τον εαυτό.

Ακούστε τον εδώ:

Ακολουθήστε τον Παρασκευά Κίτσο:

Facebook | Instagram | Youtube | Bandcamp | Spotify

Συντάκτης: New Generation Radio

Rate it

Σχολιάστε το άρθρο (0)

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


[wpens_easy_newsletter firstname="no" lastname="no" button_text="Εγγραφή"]

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

0%