Διάφορα

Ο ιππόκαμπος και η μάσκα του – Η ελληνική φωτογραφία που πάει για πρώτο βραβείο παγκοσμίως

today15 Σεπτεμβρίου, 2021 1

Background
share close

Υποψήφια για το πρώτο βραβείο στο Ocean Photography Awards 2021 είναι η συγκλονιστική φωτογραφία του Νικόλα Σαμαρά που ανέδειξε τι συμβαίνει στις θάλασσες.

Η φωτογραφία τραβήχτηκε στον βυθό στο Στρατώνι της Χαλκιδικής και απεικονίζει απόλυτα πώς το ανθρώπινο χέρι συνεχίζει να ρυπαίνει τα νερά της θάλασσας, ειδικά την εποχή που διανύουμε.

Η φωτογραφία του Νικόλα Σαμαρά επιλέχτηκε ανάμεσα σε 3.500 άλλες και είναι υποψήφια στην κατηγορία Conservation Photographer of the year. Τα βραβεία χωρίζονται σε έξι διαφορετικές κατηγορίες, με την κάθε μίανα έχει τους δικούς της νικητές, καθώς κι έναν νικητή με την καλύτερη φωτογραφία του διαγωνισμού συνολικά.

Μιλώντας στο GRtimes o Νικόλας Σαμαράς δήλωσε για τη φωτογραφία του: «Σοκαρίστηκα και μαζί απογοητεύτηκα από την εικόνα, αλλά έπρεπε να βρω την ψυχραιμία και να έχω τη λήψη ώστε να την αναδείξω. Από την έναρξη της πανδημίας έχω δει στη θάλασσα δεκάδες μάσκες πεταμένες και πλαστικά γάντια να επιπλέουν».

Ξεκίνησε τις καταδύσεις το 1997 από αγάπη για τον βυθό και λίγα χρόνια μετά, είναι πια, από τους καλύτερους υποβρύχιους φωτογράφους στον κόσμο, με καριέρα σε πασίγνωστα περιοδικά που ασχολούνται με τους ωκεανούς και το περιβάλλον, όπως το National Geographic και το Discovery Channel Magazine. Με βάση τη μακροχρόνια εμπειρία του στο βυθό είπε επίσης: «Εγώ βλέπω χρόνο με το χρόνο όλο και περισσότερα σκουπίδια. Χρειάζεται ευαισθητοποίηση σε αυτό το θέμα. Πρέπει να καταλάβουμε ότι όπως δεν πετάμε σκουπίδια στο σαλόνι μας, έτσι δεν πρέπει να πετάμε και στη θάλασσα. Ωστόσο, δεν ξέρω. Ο κόσμος δείχνει να αδιαφορεί και το πράγμα πάει όλο και χειρότερα. Κάτι στο οποίο πρέπει να μπει ένα φρένο και άμεσα».

Στρατώνι: Η μόνη αποικία ιππόκαμπων στην Ελλάδα

H λήψη χρονολογείται από τον περασμένο Αύγουστο με τον Θεσσαλονικιό φωτογράφο να εξηγεί γιατί στο Στρατώνι. «Γιατί στον βυθό αυτής της περιοχής είναι η μόνη γνωστή αποικία ιππόκαμπων στην Ελλάδα και ο κόσμος αυτό πρέπει να το ξέρει. Διότι παρά την ιδιαιτερότητα αυτή, παρά το γεγονός ότι είναι ένα σημείο που χρειάζεται προστασία, είναι και ένα σημείο που δέχεται τεράστια επιβάρυνση. Και από Και από το ψάρεμα και από τα ορυχεία και εσχάτως και από τον Covid-19».

Αν και είναι από τους φωτογράφους που εργάζονται κυρίως στο εξωτερικό, έχοντας ταξιδέψει ήδη σε Ινδονησία, Μαλδίβες, Μπαχάμες και Ερυθρά Θάλασσα, με πάνω από 80 διακρίσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς και φεστιβάλ, «πηγαίνω αρκετά συχνά στην αποικία στην Στρατώνι και αυτές τις ημέρες βρίσκεται στα σκαριά και ένα βιβλίο που γράφω γι’ αυτήν. Την παρακολουθώ εδώ και χρόνια και θέλω να μεταδώσω όλα αυτά που έχω δει»σημειώνει στο GRTimes.

Εξάλλου, «ο Ελληνικός βυθός έχει κάτι το…διαφορετικό. Μπορεί να μην διαθέτει την πανδαισία των χρωμάτων που έχουν τα τροπικά μέρη, αλλά έχει μια άγρια ομορφιά που συναρπάζει. Δεν υπάρχει περίπτωση να βουτήξεις κάπου και να μη βρεις υλικό ή θέμα να φωτογραφίσεις. Είτε αυτό αφορά τη μικροζωή, είτε τα κοράλλια», προσθέτει.

Συντάκτης: New Generation Radio

Rate it

Σχολιάστε το άρθρο (0)

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


[wpens_easy_newsletter firstname="no" lastname="no" button_text="Εγγραφή"]

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

0%